Wielu kierowców wychodzi z założenia, że jeśli chcemy zaoszczędzić, to trzeba kupować najtańsze produkty. Nie we wszystkich rodzajach części się to sprawdza. Gdzie łatwo się naciąć? Jednym z takich obszarów są chociażby opony. Wiedząc jak się za ten temat zabrać, można nawet dostać darmowe tankowanie paliwa (TUTAJ dowiesz się jak).
Chytry traci dwa razy
Kupując tanie ogumienie, mamy świadomość, że jakość nie będzie powalająca. Jednak w takich produktach kuleje nie tylko przyczepność, ale i trwałość. To sprawia, że szybko takie „gumy” będą nadawały się na śmietnik, ponieważ strach będzie na nich jeździć, zwłaszcza po mokrym. Przy częstym kupowaniu opon wydajemy więcej pieniędzy niż na komplet ogumienia klasy premium. Problem w tym, że utarło się, iż droższe opony są po prostu bardziej przyczepne, ale i szybko się zużywają.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Takie opinie nie wzięły się znikąd, ale w międzyczasie inżynierowie nie próżnowali. Dziś stosuje się nowe technologie, które potrafią dać zaskakujące rezultaty. Liderem w zakresie stawiania na badania i rozwój jest francuski potentat Michelin. Okazuje się, że udało im się opraować takie rozwiązanie, przez które kierowcy przecierają oczy ze zdumienia. No bo jakbyście zareagowali, gdyby powiedzieć wam, że opona po starciu bieżnika do poziomu 3 mm nadal działa niemal jak nowa?
Jak to w ogóle możliwe?
To nie cud, to technologia, która wywodzi się z doświadczeń firmy z wyczynowymi oponami Michelin. Nazwano ją EverGrip i zastosowano m.in. w oponach letnich Michelin Primacy 4. Co ciekawe, wydajność opony jest zaskakująco duża nawet przy stanie 1,6 mm bieżnika. Przy tym stopniu zużycia, jazda na takich oponach jest w Polsce nielegalna! Jednak przepisy w tym względzie nie nadążają za nowymi technologiami, które potrafią zapewnić bezpieczeństwo w całym cyklu życia opony.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Jeśli zastanawiacie się, jakim cudem przy minimalnym bieżniku opona może jeszcze pracować, to trzeba się przyjrzeć szczegółom. Na utrzymanie parametrów wpływają zastosowane mieszanki (tak, technologia potrafi łączyć różne) oraz inteligentny projekt. Chodzi o to, że wraz ze ścieraniem się bieżnika, dokopujemy się do kolejnych warstw, które zmieniają kształt rzeźby. Czasem pojawiają się szersze nacięcia, czasem dodatkowe lamele. Efekty są piorunujące.
Opony dbają o paliwo
Ważne jest też to, że inżynierom udało się zoptymalizować opory toczenia. Mimo dobrej przyczepności, opony letnie Michelin Primacy 4 umożliwiają uzyskać niskie spalanie. W porównaniu do poprzedniczki, czyli Michelin Primacy 4, opór toczenia spadł o 11 proc., co potwierdzają badania TÜV. Co dodatkowo ciekawe, przy zakupie TUTAJ, można uzyskać kartę przedpłaconą na paliwo. Dodatkowo trwa na nie promocja, a obniżki sięgają kilkuset złotych.