Elon Musk zniszczy Volkswagena? Tesla tylko czeka na odpowiedni moment. Czy ktoś powstrzyma to szaleństwo?

Elon Musk zniszczy Volkswagena? Tesla tylko czeka na odpowiedni moment. Czy ktoś powstrzyma to szaleństwo?

elon-musk-

Podaj dalej

Tesla Model 3 to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny zarówno w Europie, jak i na świecie. Pałeczkę pierwszeństwa na Starym Kontynencie bardzo chciałby odebrać Volkswagen, ale Elon Musk wydaje się być dobrze zabezpieczony. Szef Tesli ma mocnego asa w rękawie, którego nie może wypuścić dopóki trwa szał na Model 3.

Elon Musk i kłopoty bogactwa

Dziś kupno nowej Tesli nie jest takie proste. Wszystkie samochody są wyprzedane, a Elon Musk na razie nie jest w stanie zwiększyć mocy przerobowych. Dzięki temu amerykański producent musi dokonywać ostrej selekcji, wybierając szczęśliwców, którzy odbiorą pojazd. W pierwszej chwili można to uznać za wspaniałą wiadomość dla Tesli, ale w praktyce jest to pewien hamulec przed jeszcze większą dominacją.

Elon Musk prezentuje Teslę Cybertruck

Jeśli ciężko wyrobić się z zamówieniami na Teslę Model 3 oraz Model Y, to trudno oczekiwać, aby dokładać sobie większe opóźnienia. Między innymi przez boom na elektryki z USA wstrzymuje się premiery kolejnych modeli. Mowa o Cybertrucku, nowym Roadsterze, Tesli Semi oraz tzw. Baby Tesla. Ten ostatni to hatchback, którego cena ma nie przekroczyć 25 tys. dolarów (niecałe 95 tys. zł), a wręcz może być jeszcze niższa.

W oczekiwaniu na technologię

To wszystko zasługa rewolucyjnej technologii cylindrycznych ogniw 4680, które mają obniżyć koszty baterii o połowę. Jednocześnie zostanie zwiększona pojemność, co sprawi, że Baby Tesla będzie przewyższać zasięgiem konkurencję. Sporo obaw może mieć Volkswagen, który próbuje podbić Europę modelem ID.3 z zasięgiem 350 km. Jednak Elon Musk zapowiedział, że Baby Tesla z ogniwami 4680 powinna zaoferować co najmniej 400 km zasięgu.

Tesla Design China

Nowoczesny system baterii do samochodów elektrycznych wciąż jest jednak nie gotowy, co blokuje także projekty Cybertrucka, Roadstera i Semi. Z tego względu Elon Musk musi skupić się na jak najszybszej rozbudowie sieci fabryk. Pierwsza europejska pod Berlinem powstaje w biurokratycznych bólach i według najnowszych doniesień ma ruszyć dopiero w 2022 r. Początkowo ma produkować Teslę Model Y, która ma odebrać klientów Volkswagena ID.4. Z kolei w 2023 r. ma pojawić się pogromca ID.3, czyli Baby Tesla.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News