Elon Musk załamany! Podpalili mu fabrykę Tesli niedaleko Polski. Co teraz?

Elon Musk załamany! Podpalili mu fabrykę Tesli niedaleko Polski. Co teraz?

Elon Musk nie może spać spokojnie

Podaj dalej

Budowa fabryki Tesli w Niemczech nie idzie zgodnie z planem. Do protestów ekologów i biurokratycznych urzędników dołączyli sfrustrowani obrońcy Diesla. Gigafactory Berlin została celowo podpalona.

Jakie straty poniósł Elon Musk?

Do incydentu doszło ok 3:00 w nocy z 25 na 26 maja 2021 r. Po oblaniu łatwopalną cieczą, podpalono 6 kabli wysokiego napięcia, które doprowadzają prąd na plac budowy w Gruenheide. Do ataku przyznała się niejaka „Vulkangruppe”, która prawdopodobnie jest sfrustrowana złą prasą dla silników Diesla i benzynowych. To wynika z listu, który zaczął krążyć po mediach społecznościowych.

Tesla Gigafactory Berlin - styczeń 2021

„Tesla nie jest ani zielona, ​​ani ekologiczna, ani społeczna. Nasz ogień przeciwstawia się kłamstwu zielonego samochodu” napisała „Vulkangruppe”. Podpalenie miało wywołać kolejne opóźnienia w budowie fabryki, ale Elon Musk może spać spokojnie. Za podłożenie ognia zabrali się kompletni amatorzy. Firma dostarczająca prąd na plac budowy oświadczyła, że mimo podpalenia nie doszło do przerw w zasilaniu.

Europejskie inwestycje Tesli

Budowa Gigafactory Berlin regularnie napotyka różnego rodzaju przeszkody, ale Elon Musk jest zdeterminowany, aby dokończyć projekt. Dzięki fabryce do Europy trafi elektryczny SUV – Tesla Model Y, który pierwotnie miał zjeżdżać z taśmy od lipca 2021 r. Biurokracja może jednak przesunąć otwarcie fabryki na koniec roku. W kuluarach mówi się, że do tego czasu Tesla Model Y może być jednak importowana do Europy.

Elon Musk szykuje prawdziwą ofensywę na Starym Kontynencie. W celu optymalizacji kosztów fabryka w Niemczech będzie produkować zarówno samochody, jak i kluczowe baterie. Jednak lada moment ma zostać potwierdzona budowa fabryki w Wielkiej Brytanii. Po brexicie taka inwestycja może być konieczna, nie tylko z powodu cła.

UK to jeden z największych rynków motoryzacyjnych na świecie, który wkrótce stanie się rajdem dal aut elektrycznych. Nie bez znaczenia jest także bliskość Norwegii, w której już od 2025 r. nie będzie można kupić nowego auta spalinowego. Niedawno Elon Musk dał też do zrozumienia, że docelowo w Europie mogą być aż 3 fabryki Tesli. Kolejna ma otworzyć wrota do innego dużego rynku – Rosji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News