Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać to, że motoryzacja i sporty motorowe muszą niwelować emisję CO2. Poczucie odpowiedzialności klimatycznej sprawia, że marki coraz częściej przyciągane są przez serie, które stawiają zwłaszcza na zeroemisyjność. To wszystko sprawia, że globalni giganci mają już nieco inną wizję na wspieranie motorsportu. Dziś istotne jest nie tylko myślenie o pasjonującej rywalizacji, ale i jednoczesnej ochronie środowiska.
Lider branży czystości, Kärcher zdecydował się w pełni poprzeć innowacyjne wyścigi off-roadowe Extreme E. Niemiecka firma została Oficjalnym Dostawcą Sprzętu Czyszczącego dla serii Alejandro Agaga – twórcy Formuły E. Stacje czyszczące zostały ustawione na każdej z tras zawodów, aby utrzymać elektryczne buggy w czystości podczas wszystkich X Prix. Współpracę rozpoczęto już od inauguracji serii na piaszczystych terenach Arabii Saudyjskiej.
Ścigać się bez śladu
Niemiecka firma rodzinna Kärcher, znana na całym świecie ze swoich profesjonalnych i domowych urządzeń czyszczących, wybrała na swojego partnera Extreme E nie bez przyczyny. Utrzymywanie w czystości floty elektrycznych SUV-ów Odyssey 21 świetnie wpisuje się w globalną misję firmy. Kärcher chce, aby do końca 2021 roku jej produkcja była całkowicie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Podobnie jak to jest w przypadku Extreme E. Zgodnie z motto „Be the difference”, firma dąży do uznania za punkt odniesienia dla zrównoważonego rozwoju. Oczywiście w segmencie rynku domowych i profesjonalnych urządzeń czyszczących.
Extreme E także jest zachwycone z pozyskania tak odpowiedzialnego partnera. Kärcher stosuje nowoczesne, oszczędzające zasoby naturalne produkty o zoptymalizowanym zużyciu wody i energii. Dzięki temu urządzenia gwarantują brak szkód dla środowiska. To zaś jest podstawą misji Extreme E, czyli ścigania się bez śladu węglowego we wszystkich odległych lokalizacjach w tym roku. Po inauguracyjnym X Prix w Arabii Saudyjskiej (3-4 kwietnia), Extreme E odwiedzi Senegal (29-30 maja). Następnie Grenlandię (28-29 sierpnia), Brazylię (23-24 października) i Patagonię (11-12 grudnia). Poprzez organizowanie wyścigów w miejscach, które cierpią z powodu kryzysu ekologicznego, takich jak amazońskie lasy deszczowe czy Arktyka, celem jest zwiększenie świadomości i zainteresowania widzów kwestiami ochrony środowiska.
Powiedzieli o współpracy
Ali Russell, Chief Marketing Officer w Extreme E: Jesteśmy zachwyceni, że Kärcher dołączył do grona dostawców dla Extreme E. Firma podziela ten sam pogląd co my, jeśli chodzi o dbałość o środowisko i promowanie codziennych rozwiązań dla naszej planety. A my oczywiście wierzymy, że jest to istotne dla nas wszystkich. Ważne jest, aby zapewnić, że nasza flota Odyssey 21 jest utrzymywana w czystości. Nie tylko ze względu na korzyści wizualne, ale jest to również istotne dla bezpieczeństwa.
Christian May, Deputy Chief Executive Officer & Chief Sales Officer w Kärcher: Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wspierać Extreme E jako oficjalny dostawca sprzętu czyszczącego współpracując w celu zwrócenia uwagi na konsekwencje zmian klimatycznych. To co jest dla nas ważne we wszystkich naszych działaniach sponsoringowych to autentyczność naszego zaangażowania. Oznacza to, że wszystkie nasze zobowiązania opierają się na zasadzie przewodniej i muszą być zgodne z naszymi wartościami korporacyjnymi. Kärcher to przede wszystkim zachowanie wartości. Ta idea całkowicie nas przekonała. Jazda w pełni elektrycznymi SUV-ami w mieszanych zespołach, w miejscach bardzo zagrożonych zmianami klimatu, aby zwrócić uwagę na ten i podobne problemy naszej planety.