Diesel daje wiele sygnałów, które mogą wskazywać na awarię silnika. Jednym z częściej spotykanych jest niebieski kolor dymu z rury wydechowej. Co zatem zrobić, gdy silnik dymi na niebiesko? Jak sprawdzić z jakimi usterkami mamy do czynienia?
Diesel dymi na niebiesko
Wszechobecne filtry cząstek stałych sprawiają, że spaliny, które wydostają się z naszego samochodu powinny być bezbarwne. Tak więc, kolor dymu z rury wydechowej może być pierwszym sygnałem, że z Twoim samochodem dzieje się coś złego.
Gdy z rury wydechowej emitowany jest niebieski dym, może to świadczyć, że Twój diesel jest już mocno zużyty. W praktyce często oznacza to, drogą w naprawie usterkę lub nawet generalny remont silnika.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Niebieski kolor dymu w prawidłowym silniku diesla nie powinien pojawić się wcześniej, niż po przejechaniu 300-350 tysięcy kilometrów. Wcześniejsze usterki mogą świadczyć o wadzie konstrukcyjnej.
Niebieski dym – charakterystyczne usterki
Spaliny o niebieskim zabarwieniu świadczą o tym, że nasz diesel spala przedostający się do komór olej silnikowy. Nieszczelne prowadnice zaworów czy zużycie pierścieni tłokowych, to usterki, które możemy bezpośrednio powiązać z niebieskim dymem.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Niebieski dym może wskazywać również na zużycie uszczelnień w turbosprężarce. Oznacza to, że olej silnikowy trafia do komory spalania wraz z powietrzem, które jest wdmuchiwane przez turbo.