Planujesz kupić używany samochód z silnikiem diesla i nie wiesz, który wybrać? Podpowiemy Ci jakich silników unikać, ponieważ często się psują, a koszty naprawy są naprawdę duże. Oto kilka z nich…
W jakie gry zagrasz za darmo w maju? PlayStation Plus na maj 2021
Samochody z silnikiem diesla – z czego wynikają awarie?
Niektóre samochody z silnikiem diesla można uznać za bardziej awaryjne niż inne. Z czego to wynika? Ano z bardziej skomplikowanej konstrukcji (np. z turbosprężarką o zmiennej geometrii) lub ze podwójnymi elementami zespołu napędowego, np. turbo, przepływomierze czy intercoolery. Po prostu, im więcej części, tym więcej może się zepsuć.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Problemy dotykają różnych konstrukcji. Nie ma tu znaczenia, czy jest to konstrukcja niszowa czy jedna z bardziej popularnych. Awaryjność, a co za tym idzie niekorzystna opinia o silniku sprawia, że klienci omijają takiego diesla szerokim łukiem.
Usterki przeważnie wynikają z ogólnego niedopracowania konstrukcji lub też konkretnego elementu, którego awaria niekorzystnie wpływa na całą jednostkę napędową. Poniżej kilka takich silników diesla…
Samochód z silnikiem diesla – 2.0 Boxer Diesel
Problem dotyczy samochodów marki Subaru: Forester, Impreza, Legacy czy Outback. Wysoki moment obrotowy w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła niekorzystnie wpływa na trwałość tarcz sprzęgła. W silnikach aut wyprodukowanych w latach 2008-2010 dość często dochodzi do usterek związanych z zaworem EGR i filtrem DPF, a nawet pękania wałów korbowych i bloków silnika. W ramach modernizacji tych silników w 2010 roku skala tych problemów ustała, ale nie całkowicie.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Samochód z silnikiem diesla – 2.0 N47
Występowanie problemu, to przede wszystkim samochody marki BMW serii 1 (E87), serii 3 (E90), serii 5 (E60) czy X1 (E84). Wysyp awarii łańcuchowych rozrządów tej jednostki, doprowadził nawet do przeprowadzenia przez BMW akcji serwisowej. Jak się okazało, przyczyną całej tej sytuacji, był wadliwy napinacz łańcucha.
Nie był to jednak koniec problemów, ponieważ inne elementy rozrządu jak łańcuch czy koło zębate, również zaczęły stwarzać pewne komplikacje. W młodszych jednostkach (po modernizacji), problemy zostały częściowo opanowane i te silniki sprawują się już dużo lepiej.
c.d.n.