Francuskie silniki, podobnie jak samochody raczej nie są kojarzone z niezawodnością. Tymczasem to właśnie francuski diesel okazał się jednym z najlepszych silników wysokoprężnych w ostatnich dwóch dziesięcioleciach. Jednostki 1.6 HDi i 2.0 HDi zdobyły opinię jednostek trwałych, niezawodnych i tanich w eksploatacji.
Francuski diesel 1.6 HDi
Debiut tego silnika miał miejsce już dawno temu, bo w roku 2002. Produkcja okazała się wielkim sukcesem. Był on montowany w wielu modelach Citroena, Peugeota, Mazdy, Volvo i Forda. Mimo, że był uważany za nowoczesną konstrukcję, to początkowo nie posiadał turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek, koła dwumasowego czy DPF-a.
Do zalet tego diesla należy zaliczyć bardzo dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i wysoką kulturę pracy.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Francuski diesel 2.0 HDi
Podobnie jak 1.6 HDi, silnik 2.0 HDi to również bardzo udana konstrukcja. Jednostka oferuje moc od 136 KM do nawet 180 KM. Do zalet należy zaliczyć przede wszystkim wysoką kulturę pracy oraz stosunkowo niskie spalanie. Silnik ten jest mało problematyczny dla użytkownika.
Podsumowanie
Zarówno silnik 1.6 HDi oraz 2.0 HDi to bardzo udane konstrukcje i ciężko jednoznacznie ocenić, który z nich jest lepszy. Ostateczny wybór zależy głównie od tego, jak duży samochód planujemy kupić. W niższych segmentach, spokojnie sprawdzi się mniejszy z francuskich diesli. Z kolei w wyższych segmentach i autach rodzinnych, lepiej będzie sprawować się mocniejsza jednostka, która zagwarantuje dużo lepsze osiągi.