Diesel, czy jak kto woli samochód z silnikiem wysokoprężnym, to wciąż częsty wybór osób kupujących nowe lub używane auto. Decydując się na kupno samochodu z takim silnikiem, warto byłoby wiedzieć, co oznacza skrót umieszczany na tym czy innym silniku. W dzisiejszych czasach, oznaczeń jest bardzo dużo, dlatego warto przypomnieć najpopularniejsze z nich.
Poradnik: Jak odkręcić filtr oleju? Sprawdź, co możesz zrobić!
Diesel TDI
Skrót TDI to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych skrótów. Oznacza on Turbo Direct Injection, czyli turbo doładowany diesel z bezpośrednim wtryskiem. Pierwszy raz z tym skrótem mogliśmy się spotkać w 1989 roku. Od tamtego czasu, ten rodzaj silnika był bardzo chętnie wykorzystywany przez wielu producentów samochodów.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
JTD – uniJet Turbo Diesel
Skrót JTD niemal od zawsze kojarzy się z marką Fiat i Alfa Romeo. Pod tymi trzema literami kryje się uniJet Turbo Diesel. W tłumaczeniu na język polski, charakteryzuje się tzw. “wspólną szyną”, do której najpierw wtryskiwane jest paliwo, a dopiero potem dociera do wtryskiwaczy. Powoduje to dawkowanie paliwa w różnych fazach pracy silnika, przez co olej napędowy spala się znacznie lepiej.
CTDi
Oznaczeniem CTDi występuje głownie w samochodach marki Opel. Rozwijając ten „tajemniczy” skrót, to Common Rail Diesel Trubo Injection.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
HDi
Kolejnym skrótem występującym w silnikach wysokoprężnych jest HDi. To nic innego jak Hight pressure Direct Injection, czyli wysokociśnieniowy diesel z bezpośrednim wtryskiem. Silniki te montowano głównie w Peugeotach i Citroenach.