Każdy kupujący nowy lub używany samochód, musi zadać sobie pytanie. Diesel, benzyna czy LPG? A odpowiedź na to pytanie wcale nie jest łatwa, ponieważ każda z opcji ma swoje wady i zalety.
Diesel, benzyna i LPG – ceny paliw
Zanim „elektryki” zadomowią się na dobre na polskich drogach, wielu kierowców wciąż musi wybierać pomiędzy dieslem, benzyną lub LPG. Myśląc o kupnie auta, bardzo często wybór uzależniamy od tego ile będziemy płacić za paliwo. Nie jest to jednak taka prosta sprawa, ponieważ ceny paliw często się zmieniają. W skali całego roku zdarza się, że paliwo drożeje, tanieje, by następnie znowu zdrożeć… i tak w kółko. Te wahania mogą sięgać nawet kilkudziesięciu groszy na jednym litrze.
Benzyna – wady i zalety
„Benzyniaki” to zdecydowanie najbardziej popularne i chyba najczęściej wybierane przez polskich kierowców samochody. Nie możemy, co prawda wrzucić wszystkich silników benzynowych do jednego worka i ich ocenić, niemniej jednak są tańsze niż te napędzane silnikiem wysokoprężnym. Cechuje je w miarę cicha praca oraz niezłe przyspieszenie.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Tańsze części i stosunkowo niższe koszty napraw niż w przypadku diesli, to kolejny argument na plus. Do minusów należy zaliczyć wyższe spalanie i z reguły krótszy „żywot”.
Diesel – wady i zalety
Oczywiście od każdej reguły zdarzają się wyjątki, ale diesle z zasady to trwałe, bezawaryjne i oszczędne samochody.
Diesle starszej generacji cechuje dość głośna praca, a jakość spalin nie pozwala już na wjazd do wielu europejskich miast. W okresie zimowym właściciele aut z silnikami wysokoprężnymi mają problem z ich uruchomieniem. Droższe i skomplikowane są także ewentualne naprawy.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
LPG – wady i zalety
Do największych zalet aut z instalacją gazową należy niski koszt tankowania. To głównie dlatego, kierowcy decydują się na montaż instalacji gazowej w swoich samochodach.
A jakie są minusy? W montaż instalacji LPG trzeba zainwestować ok. 2-3 tys. złotych, a następnie więcej płacić za badania techniczne, homologację zbiornika i serwisowanie. Częściej musimy wymieniać także świece i filtry. Ponadto, o ile w Polsce gaz zatankujemy niemal na każdej stacji, to w innych europejskich państwach, może nie być to już takie proste.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Podsumowanie
Zanim zdecydujemy się na zakup samochodu, warto sobie zadać pytanie, jak często jeżdżę i ile kilometrów będę pokonywać w ciągu roku? Jak długie są to trasy. Odpowiedzi na te pytania, na pewno pozwolą nam właściwą opcję.