Diesel 1.9 TDI to silnik, który zarówno mechanicy, jak i kierowcy darzą szczególnym uczuciem. Ta niemal kultowa jednostka napędowa, jest przede wszystkim ceniona na dużą moc, uzyskiwaną przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa i bezawaryjność.
Diesel 1.9 TDI – historia i zasada działania
Silnik 1,9 TDI o mocy 90 KM zadebiutował już dawno temu, bo w roku 1991 w Audi 80. To jednak nie w Audi, a w Volkswagenie stał się znakiem rozpoznawczym. W roku 1993 znalazł się w Golfie III i w Passacie. W kolejnych latach jego modernizowane odmiany trafiały do niemal wszystkich modeli VW.
TDI, czyli Turbo Direct Injection. Istotą działania tej jednostki jest bezpośredni wtrysk paliwa. W pierwszych wersjach bezpośredni wtrysk odbywał się za pomocą rotacyjnej pompy wtryskowej i dwustopniowych wtryskiwaczy. Pod koniec lat 90-tych, system ten zastąpiono pompowtryskiwaczami.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Bezpośredni wtrysk paliwa sprawia, że silnik jest wydajny i oszczędny. Ze stosunkowo małej ilości paliwa możliwe jest uzyskanie sporej mocy. Konstrukcja jednostki 1.9 TDI jest również prosta i trwała, co znacząco ułatwia jej serwisowanie i użytkowanie.
Diesel 1.9 TDI – problemy i usterki
Mimo, że silnik 1.9 TDI uważany za niezawodny, to czasami także się psuje. Do największych problemów zalicza się przede wszystkim uszkodzenia układu wtryskowego. Objawia się to spadkiem spadkiem mocy i zwiększeniem zużycia paliwa.
Do innych usterek należy zaliczyć awarie zaworu EGR oraz problemy z turbosprężarką, co sygnalizuje nadmierne dymienie z układu wydechowego i spadek mocy.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Ponadto, zdarzają się także uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego. Objawia się to hałasami i drganiami sprzęgła.