Czym jest układ wydechowy? Poznaj jego najbardziej charakterystyczne usterki

Czym jest układ wydechowy? Poznaj jego najbardziej charakterystyczne usterki

tłumik

Podaj dalej

Układ wydechowy to jeden z ważniejszych elementów samochodu. Umożliwia prawidłową pracę silnika, tłumi hałas, oraz zmniejsza ilość emitowanych przez samochód szkodliwych substancji do atmosfery. Jakie są jego najczęstsze usterki? O tym, dowiecie się poniżej…

Układ wydechowy – co to takiego?

Do głównych elementów układu wydechowego w samochodzie należą: katalizatory, tłumiki, rury i kolektory. W skład układu wchodzą ponadto czujniki, tzw. sondy lambda, które mierzą zawartość tlenu w spalinach. W samochodach z silnikiem Diesla stosuje się także filtr cząsteczek stałych. Mimo, że układ ten, nie jest jakoś bardzo skomplikowany, to ma bardzo ważne znaczenie w aucie.

układ wydechowy

Układy wydechowe w obecnych samochodach, to to układy bardzo dopracowane. Ich zadaniem jest zapewnić optymalną pracę silnika, obniżyć poziom hałasu oraz zmniejszyć i odpowiednio odprowadzić ilość szkodliwych spalin.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Układ wydechowy – jakie są najczęstsze usterki?

Trwałość układu wydechowego zależna jest w dużej części od otoczenia, w którym jest on używany. Zepsuty lub uszkodzony, może w znaczny sposób obniżyć jakość pracy silnika, a nawet doprowadzić do jego zniszczenia.

układ wydechowy

Do najczęstszych usterek należy przepalenie tłumika. Taka usterka utrudnia proces spalania benzyny, ponieważ spaliny wracając do komory spalania, zagęszczają powietrze, co może skończyć się dławieniem silnika.

układ wydechowy

Inną, równie częstą przyczyną jest pęknięcie kolektora, czyli części silnika, który odpowiada za odprowadzanie spalin z silnika do rury wydechowej.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Kolejnym elementem układu wydechowego, którego uszkodzenie może wpłynąć na działanie całego systemu jest katalizator. Uszkodzenia z reguły powstają w wyniku osadzających się w nim zanieczyszczeń. Wpływa to na zmniejszenie mocy silnika oraz może uszkodzić tłumik. Ponadto, bardzo często psującą się częścią układu jest tłumik końcowy i łącznik elastyczny.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News