Filtr cząstek stałych bardzo skutecznie potrafi utrudnić życie użytkownikom diesli, którzy ograniczają się głównie do jeżdżenia po mieście. Co zatem zrobić? Najlepiej kupić taki samochód, który posiada silnik diesla bez DPF-u. Oto cztery propozycje takich właśnie silników.
Silnik diesla – 1.3 MultiJet
To małolitrażowy i nowocześnie skonstruowany silnik, który był produkowany w Polsce. Jednostka posiada wtrysk typu common rail, łańcuch rozrządu i doładowanie. Na rynku dominują zwłaszcza cztery wersje: 70-konna, 75-konna, 90-konna i 105-konna. Uwagę kierowców wybierających starszą wersję silnika powinna zaciekawić norma emisji spalin. Jednostki spełniające wymogi Euro 5, miały na wyposażeniu filtr cząstek stałych. W modelach, które spełniały tylko normę Euro 4, DPF-u nie było. Standardem stał się on dopiero po roku 2009, gdy powstała druga generacja diesla.
Silnik diesla – 1.4 HDi PSA
Mimo, że jednostki te nie miały dużej pojemności, ani dużej mocy, to potrafiły być bardzo oszczędne. Bazowe wersje o mocy 68 KM posiadają prostą turbosprężarkę, która pozbawiona była zmiennej geometrii łopatek, a filtr cząstek stałych typy FAP stał się wyposażeniem standardowym dopiero w 2008 roku. Te wszystkie cechy sprawiają, że samochody z tym dieslem stały się dość popularne.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Silnik diesla – 1.9 TDI
Ten motor to prawdziwa legenda silników wysokoprężnych stworzony przez Grupę Volkswagena. Na początku diesel korzystał z pompy rotacyjnej, by z czasem przestawić się na pompowtryskiwacze. To pociągnięcie nie wpłynęło na bezawaryjność silnika, który nadal był w stanie zrobić 300 – 400 tysięcy kilometrów bez większych awarii. Jednostka posiada koło dwumasowe, ale nie ma filtra cząstek stałych.
KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE NA ŚWIĘTA!
Silnik diesla – 1.9 JTD
Silnik ten zadebiutował na rynku w roku 1997. Był to jeden z pierwszych nowoczesnych diesli skonstruowanych przez Fiata. Pięć lat po debiucie, silnik otrzymał nowy układ common rail (II generacji) i zaczął być coraz bardziej unowocześniany. Początkowo DPF był tylko wyposażeniem dodatkowym, by z czasem stać się standardem w niektórych wersjach. Jak zatem sprawdzić obecność DPF-a? Najprościej udać się na kontrolę do warsztatu…