Młode i przebojowe: nowe Audi Q2

Młode i przebojowe: nowe Audi Q2

a160988_large

Podaj dalej

Czy to na przygody poza utwardzonymi szlakami, czy też poruszanie się na co dzień po wielkim mieście – Audi Q2 to allrounder, charakteryzujący się młodzieńczą stylistyką i wyposażony w wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.

a160980_large

Już na pierwszy rzut oka model Q2 pręży muskuły. Tryska energią i pewnością siebie, ukazując szerokie ramiona i ostre kształty. Niski dach i wysoko przebiegająca linia okien przywodzą na myśl stylistykę coupé i sprawiają wrażenie, jakby ten ucieleśniający sportowy styl życia pojazd czaił się do skoku. Detale, na które szczególnie warto zwrócić uwagę, to reflektory w kształcie klinów, wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza. Długi spoiler na brzegu dachu oraz dyfuzor wyglądający niczym terenowa osłona podwozia, tworzą dynamiczny obraz tyłu pojazdu. Kryje się w nim duża przestrzeń bagażowa, oferująca sporo miejsca dla sprzętu sportowego i sporych zakupów. Pokrywa bagażnika na życzenie otwiera się i zamyka elektrycznie. Praktyczne rozwiązanie: tunel w oparciu tylnych siedzeń pozwala na przewożenie nart lub innych długich elementów.

a161020_large

Stylistyka jest pochodną funkcjonalności. Kierowca w swoim fotelu siedzi niczym w sportowym aucie, ma jednak świetną, typową dla SUV-ów widoczność. Systemy connectivity i infotainment w Audi Q2 to rozwiązania przeniesione z klasy luksusowych limuzyn. Za pomocą opcjonalnego touchpada, kierowca może pisać oraz powiększać i pomniejszać mapy, a pasażerowie za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi mogą – używając własnych smartfonów czy tabletów – surfować po internecie i korzystać ze streamingu. Obrazy prędkościomierza i obrotomierza wyświetlane są na ekranie opcjonalnego systemu Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy wyświetlacz ma możliwość pokazywania bogatych w detale, doskonałych grafik. Wyświetlacz danych na szybie – head up display – wyświetla w polu widzenia kierowcy najważniejsze informacje, w tym wskazówki nawigacji oraz prędkość. To jednak nie wszystko. Na życzenie, na monitorze systemu infotainment pokazują się także usługi Audi online: informacje o parkingach, ceny paliwa i aktualne wiadomości ze świata. W ten sam sposób na pokładzie korzystać też można z Twitter’a i z wybranej zawartości smartfonów. Darmowa aplikacja umożliwia streaming mediów oraz przeniesienie kalendarza ze smartfona, wprost na monitor w samochodzie.

a160998_large

Wsparcie w krytycznych sytuacjach zapewnia standardowy asystent awaryjnego hamowania. Na jezdnię nagle wbiega dziecko lub pojazd przed nami gwałtownie hamuje – wtedy Audi Q2 również automatycznie hamuje. Ponadto, jeśli wyposażone jest w odpowiednie systemy wsparcia, samoczynnie utrzymuje odstęp od jadącego przed nim pojazdu, w spowolnionym ruchu, przy prędkości do 65 km/h, przejmuje na krótko kierowanie autem, monitoruje martwy punkt, rozpoznaje znaki drogowe i pomaga pozostać na obranym pasie ruchu przy prędkości powyżej 60 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia asystenta utrzymania toru jazdy, asystent awaryjnego hamowania w nagłych wypadkach samoczynnie zatrzyma Audi Q2. SUV o długości 4,19 m wjeżdża też samodzielnie na miejsca parkingowe, ułożone zarówno prostopadle, jak i równoległe do kierunku jazdy. Asystent przejmuje także funkcję wyjeżdżania z miejsc parkingowych. Przy tych manewrach, ingerencja kierującego ogranicza się do włączania właściwych biegów, dodawania gazu i hamowania.

Dzięki krótkim zwisom i prawie 15 centymetrowemu prześwitowi, Audi Q2 bez wysiłku pokonuje wzniesienia. Konieczną trakcję i odpowiednią przyczepność zapewnia stały napęd na cztery koła – standardowy w wariancie z topową, wysokoprężną jednostką napędową, która może zostać zestawiona z nowo zaprojektowaną, siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dwusprzęgłowa przekładnia błyskawicznie wybiera biegi i daje nieprzerwaną radość z jazdy. Kto woli samodzielnie przełączać biegi, ucieszy się z precyzyjnie pracującej, manualnej skrzyni biegów. Dla modelu Q2, Audi oferuje pięć silników – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM).

a161022_large

Stylistyka zewnętrzna i karoseria

– kompaktowy SUV, długość 4,19 m, przebieg linii jak w modelu coupé
– geometryczna stylistyka, wypukłe boki oraz wnęki kół
– tzw. „blade” na słupku C
– dodatkowe elementy karoserii zróżnicowane w zależności od linii wyposażeniowej
– dwanaście kolorów lakieru
– na życzenie reflektory diodowe i diodowe światła tylne z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania
– karoseria z hartowanej stali w strefie przedziału pasażerskiego
– masa własna z silnikiem 1.0 TFSI: 1205 kg
– współczynnik oporu powietrza cw: zaledwie 0,30
– niski poziom hałasu we wnętrzu

Wnętrze i systemy obsługi

– miejsce dla pięciu osób, sportowa pozycja kierowcy i pasażera przedniego fotela
– bagażnik o pojemności 405 litrów, maksymalnie 1050 litrów
– zwarta stylistyka wnętrza, na życzenie podświetlane listwy dekoracyjne o dużych powierzchniach
– żywe kolory okładzin i elementów dekoracyjnych
– monitor MMI w standardzie, opcjonalnie dostępne Audi virtual cockpit oraz wyświetlacz danych na szybie – head up display
– pole dotykowe MMI touch z funkcją haptycznej reakcji zwrotnej, sterowanie przy pomocy naturalnego głosu, swobodne wyszukiwanie tekstu

Infotainment i Audi connect

– nawigacja MMI Navigation plus z 8,3-calowym monitorem i szybko łączącym z internetem modułem LTE
– modułowy system infotainment drugiej generacji
– punkt dostępu Wi-Fi hotspot do surfowania i streamingu przy pomocy urządzeń mobilnych
– aplikacja Audi smartphone interface dla systemów operacyjnych Android lub iOS
– Audi phone box z układem bezprzewodowego ładowania wireless charging
– aplikacja Audi MMI connect
– system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System

a160995_large

Silniki i układ przeniesienia mocy

– dwa silniki benzynowe i trzy jednostki wysokoprężne o mocy od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM)
– 1.0 TFSI: 85 kW (116 KM), moment obrotowy 200 Nm w przedziale od 2000 do 3500 obr./min
– 1.4 TFSI: 110 kW (150 KM), moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min
– 1.6 TDI: 85 kW (116 KM), moment obrotowy 250 Nm w przedziale od 1500 do 3200 obr./min
– 2.0 TDI: 110 kW (150 KM), moment obrotowy 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min
– 2.0 TDI: 140 kW (190 KM), moment obrotowy 400 Nm w przedziale od 1900 do 3300 obr./min
– 1.4 TFSI z układem odłączanych na życzenie cylindrów COD
– sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów w standardzie, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic w opcji
– przeprojektowana, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic jest elementem wyposażenia seryjnego w wariantach z topowym silnikiem TDI
– napęd na cztery koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym: seryjnie montowany w wariancie z topowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 kW (190 KM), opcjonalnie dostępny w modelach z jednostką 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM)

a165612_large

Podwozie

– progresywny układ kierowniczy w standardzie, czterowahaczowa oś tylna w wariantach z napędem na cztery koła quattro
– opcjonalny system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie zawieszenie z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji
– odłączany dwustopniowo elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła i trybem offroad
– prześwit 145 mm
– rozmiary felg: od 16 do 19 cali

Systemy wsparcia kierowcy

– system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front z funkcją rozpoznawania pieszych w standardzie
– na życzenie: korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go, asystent jazdy w korkach, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, działająca w oparciu o obrazy z kamery funkcja rozpoznawania znaków drogowych, asystent parkowania i asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent w nagłych wypadkach

a165634_large

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News