To najbardziej pancerne silniki benzynowe i Diesla na świecie. Jeśli masz jeden z nich, to jesteś szczęściarzem [WIDEO]

To najbardziej pancerne silniki benzynowe i Diesla na świecie. Jeśli masz jeden z nich, to jesteś szczęściarzem [WIDEO]

Close-up of car engine

Podaj dalej

Przez ostatnie dwie dekady założenia konstrukcyjne dotyczące jednostek napędowych zaczęły ulegać przekształceniom. Zarówno silniki benzynowe, jak i Diesla stały się oszczędniejsze, cechowały się dobrymi osiągami i przede wszystkim – były w większości przypadków „nie do zdarcia”. Dlatego właśnie wiele aut z tamtego okresu można spotkać na naszych drogach jeszcze dziś.

Znałeś te fakty? Wielka Brytania pod lupą ciekawości

Top 10

Nowoczesne silniki to w dzisiejszych czasach głównie „downsizing”, a więc w wielkim skrócie dbałość o emisję spalin i jednoczesne podnoszenie osiągów. Jednak jak twierdzi wielu motoryzacyjnych ekspertów, montowanie małego silnika w za dużym dla niego pojeździe nie może na dłuższą metę skończyć się dobrze. Wszystko przez to, że zbytnie wysilanie silnika o małym litrażu prędzej czy później doprowadzi do wielu kosztownych awarii i drastycznie zmniejszy trwałość jednostki.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Jednak „downsizing” jest z nami zaledwie od paru lat. Kiedyś sprawy miały się zupełnie inaczej. Ecotrendy nie wymuszały tak jak obecnie projektowania i  stosowania małych pojemności wzmacnianych przez instalację turbo. Litraż był potężny, koni było sporo, o oszczędności paliwa mało kto myślał, a co najważniejsze – jednostki były po prostu niezniszczalne.

Silnik
fot: pl.freepik.com

Zestawienie Top 10 najlepszych silników ostatnich lat przygotował Michał „Michu” Jesionowski, który na co dzień prowadzi na YouTubie najpopularniejszy serwis motoryzacyjny w Polsce – Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam. Jeśli jesteście więc posiadaczami samochodu, pod którego maską pracuje jeden z nich, to możecie spać spokojnie – jesteście szczęściarzami.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News