Przez ostatnie dwie dekady założenia konstrukcyjne dotyczące jednostek napędowych zaczęły ulegać przekształceniom. Zarówno silniki benzynowe, jak i Diesla stały się oszczędniejsze, cechowały się dobrymi osiągami i przede wszystkim – były w większości przypadków „nie do zdarcia”. Dlatego właśnie wiele aut z tamtego okresu można spotkać na naszych drogach jeszcze dziś.
Top 10
Nowoczesne silniki to w dzisiejszych czasach głównie „downsizing”, a więc w wielkim skrócie dbałość o emisję spalin i jednoczesne podnoszenie osiągów. Jednak jak twierdzi wielu motoryzacyjnych ekspertów, montowanie małego silnika w za dużym dla niego pojeździe nie może na dłuższą metę skończyć się dobrze. Wszystko przez to, że zbytnie wysilanie silnika o małym litrażu prędzej czy później doprowadzi do wielu kosztownych awarii i drastycznie zmniejszy trwałość jednostki.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Jednak „downsizing” jest z nami zaledwie od paru lat. Kiedyś sprawy miały się zupełnie inaczej. Ecotrendy nie wymuszały tak jak obecnie projektowania i stosowania małych pojemności wzmacnianych przez instalację turbo. Litraż był potężny, koni było sporo, o oszczędności paliwa mało kto myślał, a co najważniejsze – jednostki były po prostu niezniszczalne.
Zestawienie Top 10 najlepszych silników ostatnich lat przygotował Michał „Michu” Jesionowski, który na co dzień prowadzi na YouTubie najpopularniejszy serwis motoryzacyjny w Polsce – Miłośnicy czterech kółek -zrób to sam. Jeśli jesteście więc posiadaczami samochodu, pod którego maską pracuje jeden z nich, to możecie spać spokojnie – jesteście szczęściarzami.