Koniec odpoczynków na trasie? Zawodowi kierowcy mogą spędzić w kabinach 45 godzin!

Koniec odpoczynków na trasie? Zawodowi kierowcy mogą spędzić w kabinach 45 godzin!

truck_parking

Podaj dalej

Źle dzieje się w transporcie ciężkim. Międzynarodowa organizacja przewoźników IRU ma konkretne plany, aby do minimum ograniczyć ryzyko zarażenia koronawirusem COVID-19 wśród zawodowych kierowców. Ci ostatni raczej nie będą zadowoleni…

45-godzinne odpoczynki w kabinach? To możliwe.

Polskie przedstawicielstwo IRU (International Road Transport Union), a więc Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników drogowych podało, że organizacja domaga się czasowego zawieszenia restrykcji związanych z odpoczynkiem kierowców będących w trasie. Jest to reakcja na możliwą, drugą falę pandemii, która ma rozpocząć się w Europie w ciągu najbliższych tygodni.

Przedstawiciele IRU chcą, aby kierowcy rzadziej opuszczali kabiny swoich pojazdów, co ma zapobiec problemowi, jakim zapewne będzie stopniowe zamykanie moteli i miejsc noclegowych w najbliższym czasie.

parking
Kierowcy wielotonowych zestawów utkną w kabinach? Wiele na to wskazuje. Propozycja IRU trafiła już do Brukseli

Aby to osiągnąć, zawieszone mają zostać tymczasowo dwa przepisy, które zostały wprowadzone przez Pakiet Mobilności. Wyjątkiem od tej reguły miałyby być zakazy 45-godzinnych odpoczynków w kabinach oraz przepis regulujący obowiązkowy powrót kierowców do domów lub baz co trzy, lub cztery tygodnie.

Dodatkowo IRU proponuje, aby wprowadzić te zmiany na terenie całej Europy. Według osób zrzeszonych w stowarzyszeniu, taki ruch pozwoli uniknąć problemów i nieprawidłowości przy kontrolach na drogach całego kontynentu.

Komisja Europejska otrzymała już od IRU oficjalne pismo w tej sprawie. Kierowcom pozostaje więc czekać, na ruch Brukseli.

źródło: 40ton.net

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News