Bawarski koncern motoryzacyjny zamieścił w swoich mediach społecznościowych logo, uzupełnione w tęczowe barwy. Wszystko po to, aby uczcić celebrację Miesiąca Dumy przez środowiska LGBTQ.
Jak można się łatwo domyślić – w sieci tak zabieg to przysłowiowa „woda na młyn”. Nic więc dziwnego, że w komentarzach pod postami momentalnie wybuchła gorąca dyskusja, a liczba komentarzy szybko przekroczyła 60 tysięcy.
W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w której nikt nie będzie pokrzywdzony, faworyzowany ani nękany w wyniku pochodzenia etnicznego, koloru skóry, narodowości, seksualności, religii, niepełnosprawności czy wieku.
Wszyscy jesteśmy ludźmi, połączeni przez Sheer Driving Pleasure. Ani w naszej firmie, ani na naszych kanałach w mediach społecznościowych nie ma miejsca na nienawiść lub brak szacunku. Zachęcamy wszystkich do komentowania, nie zapominajmy jednak o wzajemnym szacunku. – brzmi jeden z komentarzy wystosowany przez pr-owców BMW.
Jedni przeciw…
Czerwiec jest miesiącem, w którym społeczności LGBTQ+ z całego świata spotykają się i celebrują bycie sobą. Miesiąc ten nie wybrano bez przyczyny. Pierwsi organizatorzy marszu równości wybrali właśnie czerwiec, by oddać hołd demonstracjom, które odbyły się w 28 czerwca 1969 roku. Właśnie tego dnia, nowojorska policja dokonała nalotu na Stonewall Inn, popularny gejowski bar w Greenwich Village w Nowym Jorku. Po policyjnej akcji wybuchły spore zamieszki, które trwały do późnych godzin nocnych.
Jak powszechnie wiadomo – komentarze na każdy temat można wyrażać dobre, lub złe. Internauci więc bardzo szybko zrobili z tego prawa użytek. Zdecydowana część młodych ludzi, którzy – jak można zauważyć po ich profilach – poruszają się na co dzień modelami E36 i E46 dała upust swoim emocjom, wylewając na BMW ocean jadu. Ich opinia jednak nie powinna być dla koncernu istotna, bowiem jak twierdzą analitycy – nie są to osoby, które mogą w jakiś znaczący sposób wpłynąć na wyniki sprzedażowe marki z Monachium.
…Inni za!
Od ponad 62 tysięcy barwnych, uszczypliwych, obraźliwych czy też zwyczajnie – śmiesznych komentarzy, pojawiło zdecydowanie więcej tzw. reakcji. Aż 101 877 osób zareagowało ikonką „wrr” oznaczającą złość, 101 163 „polajkowało” post a niecałe 45 tysięcy uznało, że włączenie się BMW do akcji, to super inicjatywa (ikonka serduszka).
Co ciekawe, logo z motywem tęczy pojawiło się jedynie na ogólnym profilu BMW. Na ten odważny ruch nie zdecydowały się chociażby oddziały z krajów muzułmańskich i między innymi… BMW Polska. A jaka jest wasza opinia na ten temat? Dajcie znać w komentarzach!