Wśród silników typu diesel, nie znajdziesz bardziej popularnej jednostki niż 1.9 TDI. To klasyka porządnej inżynierii produkowana od 1991 r. Znajdziesz go w kilkudziesięciu modelach i co najważniejsze, cieszy się dobrą opinią użytkowników. Po raz pierwszy 90-konna wersja, zagościła w Audi 80 w 1991 r. a po dwóch latach trafiła pod maskę VW Golfa III.
Hipnotyzujący diesel ma setki tysięcy odsłon na YouTubie
Istotą działania tej jednostki napędowej jest bezpośredni wtrysk paliwa – stąd też jej nazwa TDI ( Turbo Direct Injection). Bezpośredni wtrysk paliwa sprawia, że silnik jest wydajny i oszczędny. Konstrukcja jednostki 1.9 TDI jest również prosta i trwała, co znacząco ułatwia jej serwisowanie i użytkowanie.
Legendarny silnik 1.9 TDI jest konstrukcją koncernu Volkswagen. Produkowany w latach 1991-2011, przeszedł szereg modyfikacji w związku z tym był dostępny w ponad 40 wersjach. Różniły się one momentem obrotowym, systemem wtrysku, mocą, sposobem montażu czy niektórymi elementami.
Pod koniec produkcji, wyparła go nowsza jednostka 2.0 TDI. Przysłowiowym gwoździem do trumny okazała się być norma EURO5. Kultowy silnik nie był w stanie spełnić wymagań, nawet po zastosowaniu w nim filtra cząstek stałych DPF.
Kultowa jednostka trafiła w ręce znanego polskiego mechanika. Dziś pomimo upływu lat wygląda jak dzieło sztuki. W komentarzach nie brakuje, nutki sentymentów kierowców kochających starą dobrą motoryzację. Czegoś takiego jeszcze nie widziałeś.