Audi po raz pierwszy użyło mechanizmu typu Torsen w 1986r. Napęd, który ma właściwość samoblokowania się w przypadku wystąpienia poślizgu na jednym z wałów względem drugiego, był standardem w samochodach z silnikami umieszczonymi wzdłużnie.
Znany polski mechanik, świetnie wyjaśnił, jak Torsen w praktyce działa
Narodziny napędu quattro, zapoczątkował w 1977 r. prototyp modelu Audi 80, nad którym sprawował pieczę Ferdynand Piech. Przez ostatnie 44 lata, napęd przeszedł szereg modyfikacji. W związku z tym, dziś nie każde quattro działa tak samo.
Wielu kierowców ma problemy, z poprawnym definiowaniem napędu quattro, który w najnowszych modelach Audi zupełnie nie przypomina swoich poprzedników. W związku z tym, czołowy polski mechanik, którego kanał na YouTube ma tysiące fanów, postanowił dogłębnie wyjaśnić różnice.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Za model demonstracyjny posłużyło Audi A6 C5, z automatyczną skrzynią biegów. Model demonstracyjny, z silnikiem 2,5 TDI, przejechał pół miliona kilometrów, w tym 30 tysięcy bez wymiany oleju.
Jak się nietrudno domyślić, stan techniczny Audi A6 w filmowej prezentacji, znacząco uległ zmianom, od momentu w którym wyjechał z fabryki. To jednak wystarczająco dobry egzemplarz, aby móc zaprezentować, jak działa skrzynia, otwarty dyferencjał i Torsen.
Ta lekcja jest tak samo świetna, jak napęd o którym mówi mechanik.