Znany mechanik rozebrał napęd, by uświadomić kierowców. Nareszcie ktoś porządnie pokazał, jak działa Torsen [WIDEO]

Znany mechanik rozebrał napęd, by uświadomić kierowców. Nareszcie ktoś porządnie pokazał, jak działa Torsen [WIDEO]

mechanik objaśnia jak działa Torsen

Podaj dalej

Audi po raz pierwszy użyło mechanizmu typu Torsen w 1986r. Napęd, który ma właściwość samoblokowania się w przypadku wystąpienia poślizgu na jednym z wałów względem drugiego, był standardem w samochodach z silnikami umieszczonymi wzdłużnie.

Znany polski mechanik, świetnie wyjaśnił, jak Torsen w praktyce działa

Narodziny napędu quattro, zapoczątkował w 1977 r. prototyp modelu Audi 80, nad którym sprawował pieczę Ferdynand Piech. Przez ostatnie 44 lata, napęd przeszedł szereg modyfikacji. W związku z tym, dziś nie każde quattro działa tak samo.

Wielu kierowców ma problemy, z poprawnym definiowaniem napędu quattro, który w najnowszych modelach Audi zupełnie nie przypomina swoich poprzedników. W związku z tym, czołowy polski mechanik, którego kanał na YouTube ma tysiące fanów, postanowił dogłębnie wyjaśnić różnice.

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Za model demonstracyjny posłużyło Audi A6 C5, z automatyczną skrzynią biegów. Model demonstracyjny, z silnikiem 2,5 TDI,  przejechał pół miliona kilometrów, w tym 30 tysięcy bez wymiany oleju.

Jak się nietrudno domyślić, stan techniczny Audi A6 w filmowej prezentacji, znacząco uległ zmianom, od momentu w którym wyjechał z fabryki. To jednak wystarczająco dobry egzemplarz, aby móc zaprezentować, jak działa skrzynia, otwarty dyferencjał i Torsen.

Ta lekcja jest tak samo świetna, jak napęd o którym mówi mechanik.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News