Dwulitrowy diesel Volkswagena jest obecnie w szczytowej formie.
Wyrafinowana technologia oznacza, że jest czysty i pracuje płynnie jak nigdy dotąd.
Silnik 2.0 TDI, to najważniejszy silnik wysokoprężny Volkswagena
Obecna technologia podwójnego dozowania w układzie wydechowym, obniża limity emisji spalin Euro 6d, a jednocześnie działa on cicho i płynnie.
„Dwulitrowy silnik TDI pozostaje jednym z naszych najważniejszych silników” – mówi dr Frank Welsch, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny Volkswagena. „Można go znaleźć w większości modeli marki oraz w wielu modelach Grupy. Z tego powodu dokładamy wszelkich starań, aby konsekwentnie aktualizować nasz odnoszący sukcesy silnik wysokoprężny. W wersji zgodnej z normą emisji spalin Euro 6d jest teraz gotowy na nadchodzące lata ”.
Od EA 288 do EA 288 evo
Czterocylindrowy diesel z oznaczeniem EA 288 pojawił się w 2012 roku. Sześć lat później ewoluował i dlatego otrzymał przyrostek „evo”.
W praktyce oznaczało to mniejsze zużycie, niższą emisję, cichszą akustykę, bardziej spontaniczną reakcję oraz z dużo większą moc i moment obrotowy. Ponadto silnik został przygotowany do integracji z łagodnym systemem hybrydowym.
Diesel zyskał nowy status technologiczny dla Golfa 8
Latem zeszłego roku w nowym Golfie zaktualizowano technologię dwulitrowego silnika wysokoprężnego. Wariant o niższej mocy zastąpił poprzedni silnik 1.6 TDI.
Specyfikacje miały na celu spełnienie norm emisji spalin Euro 6 AP, a jednocześnie oferować płynniejszą pracę.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Volkswagen zastosował podwójną strategię: szczególne środki optymalizacji procesu spalania i zmniejszoną emisje. Technologia dozowania w układzie wydechowym przetwarza większość tlenków azotu w nieszkodliwe substancje.
Wydajność chłodnicy niskociśnieniowego układu recyrkulacji spalin, została zwiększona o 25 procent
W ten sposób zmniejszyło się tworzenie tlenków azotu w komorze spalania w fazach dużego obciążenia. Wtryskiwacze wtryskujące paliwo do komór spalania pracują ze stałą, wysoką precyzją, ponieważ czujnik monitoruje zamknięcie iglicy.
Wtryskiwacze mogą dostarczyć do dziewięciu wtrysków na cykl spalania, przy czym niektóre wtryskiwane ilości są mniejsze niż główka szpilki.
Maksymalne ciśnienie wtrysku to aż 2200 barów
Piankowa izolacja pod panelem osłony silnika oraz nowy tłumik poprawiają akustykę. Silnik 2.0 TDI w stopniach mocy od 150 KM, posiada dwa wałki wyważające, aby wyeliminować niepożądane wibracje.
Dwa katalizatory SCR dla czystych spalin
Inżynierowie z Wolfsburga opracowali technologię podwójnego dozowania do oczyszczania spalin. Dwa katalizatory SCR współpracują ze sobą, aby rozszczepić tlenki azotu na wodę i azot za pomocą roztworu mocznika AdBlue.
Dzięki temu emisje obu wariantów mocy nowego na przykładzie Golfa 2.0 TDI, są znacznie poniżej granic normy emisji Euro 6d ISC-FCM AP, która obecnie dopuszcza tylko 80 miligramów NO x na kilometr.
KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!
Volkswagen obrał sobie niską wartość, jako swój cel w teście emisji w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) – odpowiada to 50-procentowej redukcji tlenków azotu w porównaniu z poprzednią normą.
Pierwszy katalizator SCR jest instalowany bezpośrednio za silnikiem
Ma on pojemność 3,4 litra i jednocześnie działa niczym filtr cząstek stałych. Ma za zadanie przetworzenie ponad 90 procent tlenków azotu, w temperaturze spalin od 220 do 350 stopni Celsjusza.
Dzięki bliskości silnika wyłącza się już zaraz po zimnym starcie.
Drugi katalizator SCR jest zainstalowany w podłodze pojazdu
Ma on dwuczęściową konstrukcję i, w zależności od koncepcji pojazdu, jego pojemność oscyluje od 2,5 do 3,0 litrów. Katalizator zainstalowany znacznie dalej od silnika i przejmuje główny udział konwersji tlenków azotu.
Dotyczy to w szczególności pracy przy dużych obciążeniach i odpowiednio wysokich temperaturach spalin
Dwulitrowy diesel ma szerokie zastosowanie
Silnik 2.0 TDI z technologią czystego podwójnego dozowania, mieszka pod maską wielu modeli marki na przykład w Golfie, Tiguanie, Passacie i Arteonie.
Jest stosowany również w innych markach Grupy i montowany zarówno poprzecznie jak i wzdłużnie.
Volkswagen nie zaprzestaje prac nad dalszą ewolucją, odnoszącego sukcesy silnika wysokoprężnego. Kolejnym celem jest eksploatacja w połączeniu z 48-woltowym systemem mild-hybryd.