Totalna lipa. Nie chcielibyście tym jeździć

Totalna lipa. Nie chcielibyście tym jeździć

hyundai HB20 fail ncap

Podaj dalej

Nieprawdopodobną porażkę poniósł  Hyundai HB20 w Brazylii. A było tak pięknie.

Hyundai HB20 to jeden z najlepiej sprzedających się modeli producenta w Brazylii.
W zeszłym roku sprzedano 101 590 hatchbacków HB20. Ostatni test audytowy zaskoczył samych urzędników.

Obejrzyj dlaczego nie chcesz jeździć Hyundaiem HB20

Test przeprowadzony w 2019 roku, dał wynik czterech gwiazdek w ocenach bezpieczeństwa, ale wyniki ostatniego audytu nie zrobiły dobrego wrażenia. W komunikacie Latin NCAP czytamy, że model zapewniał niższą ochronę klatki piersiowej dorosłego pasażera niż w pierwotnym teście, nieznacznie przekraczając maksymalne biomechaniczne limity dopuszczone dla ciała w teście zderzenia bocznego. Jak dodał ma prawo do audytu dowolnego  testu w dowolnym momencie.

Latin NCAP stwierdziło, że hatchback uzyskał jedną gwiazdkę w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i trzy gwiazdki dla dzieci.

Alejandro Furas wyraża swoje ubolewanie

Poproszono o komentarz do sprawy Sekretarza generalnego Latin NCAP

„Zaskakujące i rozczarowujące jest to, że producent taki jak Hyundai, lider w dziedzinie bezpieczeństwa na rynkach światowych, charakteryzuje się słabymi wynikami w zakresie bezpieczeństwa w Ameryce Łacińskiej”

Zapytany o to, dlaczego testy tego samego modelu dały dwa różne wyniki, Furas powiedział:

„Latin NCAP nie stwierdził różnicy w konstrukcji obu pojazdów, ale w ich działaniu. W rzeczywistości deformacja konstrukcji wygląda tak samo, z podobnymi odkształceniami wewnętrznymi i podobnymi punktami uderzenia w manekina. Zauważyliśmy inne spowolnienie w tych samych warunkach testowych i nieco inne zachowanie na wewnętrznym panelu drzwi podczas zderzenia. Systemy bezpieczeństwa nie mogą wykazywać tych odchyleń od jednego testu do drugiego”

NCAP zwrócił się do Hyundaia z prośbą o udzielenie wyjaśnienia a także wnioskował o natychmiastowe wprowadzenie ulepszeń.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News