To Porsche to jakiś obłęd! Jeszcze oficjalnie nie zadebiutowało, a już pobiło rekord Nürburgring

To Porsche to jakiś obłęd! Jeszcze oficjalnie nie zadebiutowało, a już pobiło rekord Nürburgring

porsche-cayenne-nurburgring-lap-record-time

Podaj dalej

Porsche pracuje nad nowym modelem i chyba dobrze mu idzie, bo nowe Cayenne Coupe, właśnie pobiło rekord Audi RS Q8, na torze Nurburgring. Samochód, który jeszcze nie doczekał się oficjalnej premiery, już robi furrorę.

Ten wynik to dla Porsche wystarczająca reklama

Nowe Coupe od Porsche, ma na koncie nowy rekord okrążenia toru Nürburgring Nordschleife. SUV pokonał okrążenie toru w czasie 7 minut i 39,925 sekundy. Poprzedni rekord należał do Audi RS Q8 i wyniósł 7:42.253. To  oznacza, że nowe Porsche Cayenne jest królem toru, w kategorii SUV.

Ten model Cayenne ma najlepsze osiągi. Podczas jego opracowywania skupiliśmy się na wyjątkowych osiągach na drodze. Nasz bijący rekordy Cayenne oparty jest na Cayenne Turbo Coupé, choć jest bardziej systematycznie zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice wzdłużnej i poprzecznej” – powiedział wiceprezes linii produktów Cayenne Stefan Weckbach.

porsche-cayenne-nurburgring-lap-record-time-front-corner
fot. Porsche

Nowe Porsche Cayenne Coupe ma 631 KM i genialne zawieszenie

22-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero Corsa, powstały specjalnie dla tego modelu i producent oferuje je  standardzie. Wcześniejsze plotki sugerują, że Cayenne Coupe ma 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje moc 631 koni mechanicznych.

To mniej niż u Turbo S  E-Hybrid, ale to  zmiany w zawieszeniu nowego modelu,  zasługują na największą uwagę. Nowy wariant Cayenne jest zdecydowanie bardziej zwrotny niż mocniejszy.

Jak widać na załączonych zdjęciach, model posiada aktywne elementy aerodynamiczne, m.in  spoiler na dachu. W tej części nadwozia, wisienką na torcie jest dyfuzor,  z centralnie zamontowanymi wydechami.

Jak informuje producent, na oficjalną odsłonę, nie będziemy długo czekać.

fot. Porsche

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News