To pierwszy Ford Mustang z 1969, którego napędza diesel. Zbudowali go w 7 dni [WIDEO]

To pierwszy Ford Mustang z 1969, którego napędza diesel. Zbudowali go w 7 dni [WIDEO]

Ford mustang 1969 diesel

Podaj dalej

Od lat przyglądamy się replikom znanych samochodów, które oryginalnie wychodzą poza budżet ich właścicieli. Amerykański mięśniak, którego napędza mały diesel, to niewątpliwie świetna recepta na atrakcyjne i ekonomiczne dojazdy do pracy.

Zbudował amerykańskiego mięśniaka na podwoziu Hyundaia

Nie wszystkie przeróbki kończą się pełnym sukcesem. Ford Mustang to prawdopodobnie najbardziej pożądany klasyk na świecie. Nic więc dziwnego, że znalazł się warsztat w którym narodził się na nowo, jako replika.

Hyundai Accent jest w większości zapomniany w Ameryce, ale jest bardzo popularny w Indiach, gdzie wiele osób dojeżdża nim do pracy. Ma oszczędny silnik diesla i niewielkie rozmiary.

Oryginalny dwudrzwiowy Ford Mustang w stylu coupé, posiadał umieszczony z przodu silnik benzynowy o poj. 3,3 l. Wolnossąca, górnozaworowa, 6-cylindrowa jednostka, generowała moc 120 KM i 257 Nm.

Istnieją modele Hyundaia RWD, które lepiej by pasowały do repliki Mustanga, który pierwotnie ma napęd na tył. Trzeba jednak brać pod uwagę, że takie projekty tworzą ludzie, którzy mają więcej ambicji niż finansów. Prawdopodobnie żaden z nich, nigdy nie widział prawdziwego Forda Mustanga z 1969r. Tym bardziej dobre chęci należy uszanować.

ford mustang 1969 diesel
Dream Customs India

Forda Mustanga w wersji indyjskiej, napędza mały diesel

Ta kompilacja z Dream Custom India niezupełnie przypomina oryginał. Niektóre elementy samochodu, nie bardzo pasują, na przykład przód tzw. dziób. Widok z tyłu rekompensuje te braki. Tylne światła odwzorowano bardzo dobrze, podobnie jak zderzak i konstrukcję fastback.

Wnętrze jest zawsze najmniej atrakcyjne w każdy fake samochodzie i ten projekt nie stanowi wyjątku. Pod maską nie zobaczysz zionącego ogniem V8.Pradowpodobnie jest to popularny Możemy się założyć, że napędza go mały 1,5 l. diesel, o mocy poniżej 100 KM.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News