Tesla przywołuje około 30.000 importowanych samochodów w Chinach, które mają problemy z zawieszeniem.
Gruba chińska akcja naprawcza
Producent samochodów elektrycznych zidentyfikował dwie różne wady zawieszenia w niektórych importowanych egzemplarzach Modelu S i Modelu X. Akcja serwisowa dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych między 17 września 2013 r. a 15 stycznia 2018 r.
Ponad 18 tysięcy egzemplarzy ma obie wady, które w związku z tym mogą mieć wpływ na kontrolę nad samochodem. Tesla naprawi dotknięte wadą elektryki za darmo, aby wyeliminować potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa.
Wycofanie do serwisu, dotyczy większości importowanych samochodów, które Tesla sprzedała w Chinach w ostatnich latach.
Chiny są uważane za ważny rynek dla zbytu producenta, który w zeszłym roku otworzył mega fabrykę produkcji samochodów w Szanghaju.
W Chinach działa ponad 450 producentów samochodów elektrycznych. Ponadto są one największym na świecie rynkiem pojazdów elektrycznych.
Kalifornijska Tesla odkąd rozpoczęła produkcję samochodów lokalnie, sprzedaje tam jedynie kilkaset importowanych pojazdów w miesiącu.
A miało być tak pięknie
Ta niechlubna informacja o wycofaniu samochodów, przyszła dwa dni po tym jak Tesla ogłosiła kolejny kwartalny zysk, pomimo szalejącej na świecie pandemii koronowirusa. Firma zobowiązała się do dostarczenia w tym roku 500 000 pojazdów, co będzie zależało od zwiększonej produkcji zakładu w Szanghaju.
Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w sprawie akcji naprawczej ujawnionej w piątek rano. Kurs akcji spółki spadł o 0,6% w handlu przedrynkowym.