Szok jak po 100 tys. przebiegu wygląda Honda Civic. Rozebrali ją na najdrobniejsze części, by odkryć prawdę [WIDEO]

Szok jak po 100 tys. przebiegu wygląda Honda Civic. Rozebrali ją na najdrobniejsze części, by odkryć prawdę [WIDEO]

2018-honda-civic-gets-complete-german-teardown-inspection-after-62000-miles_5

Podaj dalej

Fani Civica wiedzą, że 1,5-litrowy silnik jest stosunkowo nowy i wzbudza trochę kontrowersji. Tymczasem rozebrana Honda a właściwie jej  silnik, po przejechaniu 100 tys. km kompletnie zaskoczyła redaktorów Auto Bild. W związku z tym, że od zawsze lubiliśmy oglądać, jak wyglądają auta po testach na wytrzymałość, nie mogliśmy tego przegapić.

Honda Civic  pokazała ile jest warta

Honda Civic to jeden z twardszych zawodników, jeśli chodzi o zawieszenie. Wysportowany Japończyk miał okazję to potwierdzić, w długoterminowym teście na 100 000 km. Civic ma nie tylko dobrze wyregulowany podwozie, ale także silnik, który kocha wysokie prędkości. Silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra i mocy 140 KM przy dużej prędkości działa mocno i zdecydowanie żwawo.

Redaktorzy AutoBild właśnie zakończyli test wytrzymałościowy. Tradycyjnie na koniec rozebrali samochód na części i nie kryli zdziwienia, gdy zobaczyli silnik.

Ludzie często obawiają się nowego systemu wtrysku, tymczasem silnik rozebrany przez Auto Bild, wygląda wewnątrz nieskazitelnie. Po przejechaniu dystansu 100 tys. km  nie znaleźli w nim nic do czego można się przyczepić.

Honda Civic pożerała  średnio 9.1 litra paliwa, co nie do końca jest ekonomiczne. Aby silnik pracował mocniej przy wysokich obrotach, wyregulowano zawory – z niewielkim sukcesem.

Honda-Civic-1-8-Sport
AutoBild

Rozebrali ją na części i dali odpowiedź, czy warto ten samochód kupić

Kiedy Honda zostaje zdemontowana, prawdziwa jakość samochodu testowego staje się oczywista. Przy bliższym przyjrzeniu się widać, że pod fantazyjnym nadwoziem Hondy Civic, mieszka solidna technologia. Eksperci mogli narzekać jedynie na drobne rzeczy, np.  zerwaną osłonę termiczną.

Przedni pasek świetlny, wykonany z pleksiglasu jest wrażliwy na uderzanie kamieni, po 100 000 km wyglądał jak powierzchnia krateru.

Kokpit jest jak okulary ze zmienną ogniskową. Producent pracuje jednocześnie, na dwóch poziomach informacyjnych. Raz na blacie pojawiła się lampka kontrolna sterowania silnikiem, migając raz po raz podczas jazdy na pełnym gazie. Jak zaleca warsztat Hondy  – zignoruj ​​to.

Podobnie jak silnik, CVT  po pokonaniu takiego dystansu, była w doskonałym stanie. Wnęki Hondy Civic badane za pomocą endoskopu wykazały, że Civic już po dwóch latach nie jest odporny na rdzę. Na szczęście stopień korozji nie jest dramatyczny. Warto w związku z tym,  zabezpieczyć samochód zanim ruda zaatakuje.

d

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News