Skoda RS-X1 Kreisel, to ich pierwszy, elektryczny rajdowy model. Debiut pod koniec miesiąca [WIDEO]

Skoda RS-X1 Kreisel, to ich pierwszy, elektryczny rajdowy model. Debiut pod koniec miesiąca [WIDEO]

skoda-re-x1-kreisel-

Podaj dalej

Samochody hybrydowe i elektryczne, wkraczają do strefy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Skoda właśnie opracowała swój pierwszy elektryczny rajdowy model -RS-X1 Kreisel. Wspólne dzieło producenta, Kreisel Electric i Baumschlager Rallye & Racing, jest gotowe na wyzwania.

Skoda RE-X1 to ich pierwszy elektryczny samochód rajdowy

Samochód koncepcyjny, opiera się na podwoziu Skody Fabia Rally2 evo, jednego z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych. Dokonano w nim kilku zmian i modyfikacji pod kątem nowego rozkładu masy.

Elektryczny układ napędowy od Kreisel, generuje moc 348KM i moment obrotowy na poziomie 600 Nm. To duży skok, w stosunku w porównaniu do klasycznej wersji Skody Fabia Rally2 evo (287 KM i 425 Nm).

Ta wydajność w dużej mierze, jest zasługą zaawansowanej baterii litowo-jonowej,  chłodzonej płynami Shell E-Fluidsod.

skoda-re-x1-kreisel
foto Skoda

Gotowa do rywalizacji elektryczna Skoda RE-X1, wystartuje w przyszłych rajdach FIA

Co prawda oryginalne podwozie Skody jest przeznaczone na asfalt, ale Baumschlager Rallye & Racing, już pracuje nad testami Skody RE-X1 Kreisel na szutrze i przygotowaniem jej do przyszłych rajdów.

Homologacja austriackiego związku sportów motorowych AMF (ÖAMTC) umożliwia udział koncepcyjnej Skody RE-X1 w zawodach. W związku z tym,  zobaczymy ją pod koniec lipca, na Rajdowych Mistrzostwach Austrii. Jak mówi Michal Hrabánek, szef Skoda Motorsport, fanów rajdowych zmagań, czekają nie lada emocje.

„Samochód koncepcyjny ŠKODA RE-X1 Kreisel to ekscytujące połączenie tradycyjnej i przyszłościowej technologii. Dostarczyliśmy nasze najlepsze doświadczenia, opierając się na opracowaniu już trzech generacji rajdowej ŠKODY FABIA. Samochód koncepcyjny oferuje wszystkie możliwości konfiguracji najnowszej generacji ŠKODY FABIA Rally2 evo, ale z całkowicie elektrycznym układem napędowym. Naprawdę wierzę, że fani rajdów uznają takie połączenie za naprawdę interesujące.

Oprócz elektrycznego samochodu, Kreisel Electric, opracował również autorską stację szybkiego ładowania baterii Chimero, o mocy 200 kilowatów, która pozwoli na szybkie doładowanie rajdowego elektryka.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News