Szybkie okrążenie mula BMW M3 Touring nie umknęło uwadze szpiegów czatujących z aparatami fotograficznymi na Nurburgring. Po raz pierwszy zwiastun tego modelu widzieliśmy w sierpniu tego roku.
Dobrze wyglądające sportowe kombi?
Ten rodzinny sportowy model od BMW powinien ujrzeć tzw. światło dzienne w drugiej połowie przyszłego roku . Prace nad modelem obejmują szereg bardzo wymagających testów stąd i wizyta na torze, która da gwarancję bezpieczeństwa i sportowych osiągów.
Obfity kamuflaż widoczny na zdjęciach szpiegowskich, prezentuje mimo wszystko agresywne oblicze M3. Pionowa osłona chłodnicy z przodu z poziomymi prętami pomalowanymi na czarno, podobnie jak wloty powietrza zajmują cały zderzak. Niebieskie elementy widoczne w reflektorach sugerują zastosowanie technologii laserowej. Oszczędza to o 30 procent zużycie energii a jednocześnie daje dużo lepszą widoczność kierowcy.
BMW dużo więcej uwagi poświęciło zakamuflowaniu tylnej części samochodu, pokazując bardziej wypukły zderzak i dyfuzor między czterema wydechami. Aerodynamiczny dyfuzor jest całkowicie zasłonięty. Tylne światła LED w kształcie litery L sięgają do tylnych błotników. Taka sztuczka projektantów ma podkreślić szerokość pojazdu, co widać po wybrzuszonych nadkolach.
Premiera BMW M3 Touring w 2022 roku
M3 Touring będzie miało niski prześwit, potężny węglowo-ceramiczny układ hamulcowy , a także zaciski, które zapewnią doskonałą siłę hamowania. Do dyspozycji kierowcy trafi progresywny układ kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie i podwozie zdolne do pochłaniania sił generowanych przez ogromny silnik.
W pierwszych miesiącach sprzedaży M3 Touring będzie oferowany, w dwóch dostępnych wariantach. Podstawowe M3 Touring będzie dysponować mocą 480 KM (550 Nm) i M Competition o mocy 510 KM (650 Nm) , wraz z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Na razie kwestią sporną jest, czy oferta będzie zawierać wariant z 6-biegową manualną skrzynią biegów i opcjami napędu na cztery koła, na tył i xDrive, czy tylko na tył.
Niektórzy uważają na przykład, że M3 Touring zostanie wprowadzony jedynie w specyfikacji Competition. Taka wersja może być o jedną lub dwie dziesiąte sekundy wolniejsza od wersji sedan – mieszcząc się w limicie czasowym 3,9 sekundy do setki.
O ile kwestie nowego designu są dyskusyjne, to nie niechybnie świat zyskuje kolejne, dobre sportowe kombi. Znane i lubiane Audi RS4 avant i Mercedes AMG C63 , niewątpliwie zyskają rywala.