Audi zobowiązało się do wprowadzenia 20 modeli czysto elektrycznych, w ciągu najbliższych czterech lat. To czy w gronie elektryków pojawi się nowe A4, nie jest pewne. Model obecnie stanowi 1/5 rocznej sprzedaży producenta, w związku z tym jego elektryczny wariant pojawi się bliżej 2030 roku. Oto co o nim wiemy.
Audi A4 e-tron pojawi się w 2024 roku
Jak donoszą informatorzy, plany wobec nowego Audi A4, obejmują wariant elektryczny modelu RS z napędem na cztery koła i hybrydowe RS4, które będą stanowić uzupełnienie oferty opartej na dwóch różnych platformach.
Jedna z nich trafi do hybrydowych wersji z silnikiem spalinowym, a druga do modeli czysto elektrycznych.
A4 kolejnej generacji ma zadebiutować w 2023 roku. Model będzie oferowany w nadwoziach sedan i kombi (Avant), w oparciu o zmodyfikowaną wersję nadwozia. Do wyboru, z tylnym jednosilnikowym napędem i dwusilnikowym napędem na cztery koła (quattro).
Nowe A4 będzie oferować gamę zmodernizowanych silników benzynowych i diesla. Wyposażone w system wspomagania hybrydy typu soft lub plug-in, będą oferowane zarówno w układzie z napędem na przednie, jak i na cztery koła (quattro).
Markus Hoffmann, szef działu badań i rozwoju w Audi, powiedział: „Już dziś mamy moduły do elektryfikacji, od łagodnych hybryd po hybrydy typu plug-in – i jeszcze intensywniej będziemy się koncentrować na elektryfikacji w kolejnych samochodach”.
Elektryfikacja obejmie całą gamę, aż do następcy RS4, który zachowa dzisiejszy silnik benzynowy V6 o pojemności 2,9 litra. Najszybsza czwórka jest w kolejce do uzyskania wspomagania elektrycznego, które finalnie podniesie jego moc powyżej 444 KM.
Niemiecki producent szykuje elektryzujące RS 4 E-tron
Rywal Tesli Model 3 i BMW i4, podobnie jak Audi A6 E-tron, będzie się opierać na architekturze PPE. Platformę opracowano we wspólnym programie inżynieryjnym Audi i Porsche.
Nowe elektryczne A4 będzie wyglądać podobnie jak jego rodzeństwo z silnikiem spalinowym. Czwórka zasilana prądem, będzie się wyróżniać wizualnie zaślepioną osłoną chłodnicy i innymi unikalnymi elementami konstrukcyjnymi, które poprawią jego aerodynamikę.
Prawdopodobnie model będzie miał układ pięciodrzwiowy z tylną klapą w stylu liftback. Podobnie jak dzisiejsze A5 Sportback, podążając za A6 E-tron.
Wisienką na torcie będzie elektryczny model RS Performance od Audi Sport, o mocy do 469 KM.