Legendarny diesel Mercedesa W123 + turbina SCANIA. Takiego kozaka nigdy nie widziałeś, smaży kapora jak trzeba [WIDEO]

Legendarny diesel Mercedesa W123 + turbina SCANIA. Takiego kozaka nigdy nie widziałeś, smaży kapora jak trzeba [WIDEO]

legendary diesel w mercedesie

Podaj dalej

Teemu Peltola to fiński drift zawodnik, który zbudował jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów. Jego 3-litrowy diesel w Mercedesie klasy E z 1998 roku, dostał nowy kolektor dolotowy i turbosprężarkę z ciężarówki Scania. W rezultacie powstał Diesel Drifter, najbardziej szalone kombi wszechczasów.

Mercedes-Benz W123 i Peltola – nigdy nie widziałeś, żeby diesel robił takie rzeczy na torze

To nagranie to jeden z dziesięciu niesamowitych filmów o drifcie, na którym Peltola robi cuda w swoim starym kombi Mercedesa.
Fin wybrał 3,0-litrowy 24-zaworowy diesel z Mercedesa klasy E z 1998 roku, wykonał nowy kolektor dolotowy, zainstalował turbosprężarkę Garrett GT40 z ciężarówki Scania z ciśnieniem 36 PSI. Ponadto zainstalował nową pompę i domowy roboty intercooler.

Ale to bynajmniej nie koniec tych szalonych modyfikacji. Fabryczne zawieszenie Mercedesa nie nadawało się do driftowania, w związku z tym zamontowano tylne zawieszenie Mazdy RX8. Układ kierowniczy pochodzi z odzyskanych części Volvo i zapewnia ten niemożliwy kąt skrętu.

W rezultacie Diesel Drifter stał się jednym z najbardziej szalonych kombi wszechczasów. Pali kapora jak trzeba i dzieci nigdy nie spóźnią się na treningi piłki nożnej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News