Kierowcy dostali list z ostrzeżeniem. Za starego diesla i benzynę zapłacą ponad 60 zł dziennie

Kierowcy dostali list z ostrzeżeniem. Za starego diesla i benzynę zapłacą ponad 60 zł dziennie

london-car-tax-za diesla i benzynę getty images

Podaj dalej

W Europie pojawiają się strefy wolne od diesla i benzyny. Niektóre miasta zdecydowały się wprowadzić dodatkowe opłaty dla kierowców posiadających samochody z silnikami spalinowymi. Wszystko po to by zniechęcić ich do zatruwania powietrza w mieście.

Kierowcy zapłacą za starego diesla i benzynę ponad 60 zł dziennie

Mieszkańcy Londynu otrzymali list z ostrzeżeniem o tym, że zapłacą za swojego starego diesla i benzynę opłatę, która wynosi 12,50 GBP dziennie. Stanie się tak dlatego, że ich samochód nie spełnia nowych norm emisji.

Właściciele starszych samochodów z silnikami diesla i benzynowymi zostali ostrzeżeni, że ich samochód „może nie spełniać standardów ULEZ”. W związku z tym mogą w ciągu kilku tygodni zostaną obciążeni opłatą. Transport for London potwierdził, że przesłał do brytyjskiego DVLA listę samochodów, które mogą być niezgodne z październikowymi zmianami przepisów.

W liście napisano między innymi:

„Strefa Ultra Low Emissions rozszerza się od 25 października 2021 r., a nasze dane dowodzą, że Twój pojazd może nie spełniać standardów ULEZ. Transport for London (TfL) dostarczył DVLA listę tablic rejestracyjnych pojazdów, które według nas mogą być dotknięte przez ULEZ, a DVLA wysłała te list w naszym imieniu. Jeśli prowadzisz swój samochód w dowolnym miejscu w rozszerzonym ULEZ od 25 października 2021 r. i nie spełnia on standardów ULEZ, naliczana będzie dzienna opłata w wysokości 12,50 GBP”.

london-ulez--oplaty za diesla i benzynę
foto:express.co.uk

W Londynie nie ma miejsca dla starych samochodów?

Pomimo przesłania ostrzeżenia, Transport of London przyznał, że niektórzy kierowcy, którzy otrzymali ten list, w rzeczywistości nie zapłacą wspomnianej opłaty.
Dzieje się tak, dlatego że listy ostrzegawcze wysłano do kierowców, którzy posiadają starsze samochody niż określona data. W rzeczywistości nikt nie sprawdzał jakie emisje szkodliwych substancji  generuje dany model.

List jaki otrzymał Express.co.uk dotarł do kierowcy, który posiada samochód z silnikiem benzynowym. Po raz pierwszy zarejestrował go w 2000 roku.

Przepisy Ultra Low Emission Zone mówią jasno, że samochody muszą spełniać normy emisji Euro 4. Te były obowiązkowe tylko dla nowych samochodów od 2005 roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News