Zespół analityków picodi.com, przeprowadził bardzo ciekawą analizę. Jej celem było sprawdzenie, jakiej marki samochodów, najczęściej poszukują kierowcy. Analitycy porównali średnią liczbę wyszukań online ponad 60 marek samochodów. W tej grupie znalazły się nie tylko marki premium, ale i budżetowe.
Marka BMW zwyciężyła aż w 15 krajach
Na pierwszym miejscu, według analiz zespołu picodi, znalazła się marka premium BMW, która kompletnie zdeklasowała rywali.
BMW jest numerem 1 aż w 15 krajach, są wśród nich m.in Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Węgry, Serbia, Czarnogóra, Macedonia i inne.
Drugie miejsce, ze szczytem popularności w 10 krajach, zajmuje Mercedes-Benz. Jak się okazuje, kochają go m.in mieszkańcy Rosji, Azerbejdżanu, Armenii, Albanii, Portugali, Belgii.
Trzecie miejsce na podium zajęli ex aequo, najwięksi rywale, Volkswagen i Tesla. Fani elektrycznej marki zza oceanu mieszkają m.in w Irlandii, Liechtensteinie, Norwegii oraz Szwajcarii. Niemiecki koncern z Wolfsburga cenią sobie Hiszpanie, Włosi, Białorusini i mieszkańcy Ukrainy.
Popularny w Polsce Hyundai, pojawił się w wyszukiwaniach mieszkańców trzech krajów : Czech, Słowacji oraz Islandii.
Zestawienie zamknęły dwie francuskie marki, Peugeot i Renault, oraz szwedzkie Volvo. Miłośnikami Peugeota są Duńczycy i Francuzi. Volvo jak powszechnie wiadomo ma wielu fanów w Szwecji, kierowcy w Turcji wolą Renault.
Jakiej marki najczęściej szukają polscy kierowcy?
Polscy kierowcy najchętniej wybierają Toyotę, co potwierdzają rankingi sprzedaży. Takie same gusta maja mieszkańcy Bułgarii, Grecji, Litwy oraz Łotwy.
Metodologia badania danych polegała na porównaniu średniej liczby wyszukań online za ostatnie 4 lata, 64 marek samochodów. Dane archiwalne analitycy pozyskali z Google Keyword Planner. Statystyki nie objęły Andory, Malty, Monako, San Marino i Watykanu, w związku z tym, że powyższe dane były niedostępne.