Wszyscy wiemy, że opony odgrywają ważną rolę w prowadzeniu samochodu. Współczesne auta wyczynowe przekraczają granice przyczepności, podobnie jak ich opony . W związku z tym wyczynowe ogumienie, staje się coraz bardziej popularne. Poprawia prowadzenie, pokonywanie zakrętów i ogólną kontrolę nad samochodem. Niskoprofilowe, wykonane ze sztywniejszych ścian bocznych i dużych bloków bieżnika to dobry wybór. Które z nich są najlepsze?
Zakładał opony na Volkswagena Golfa GTI i sprawdzał osiągi w ośrodku testowym Goodyear’a
Opony o wysokich osiągach były początkowo używane w sportach motorowych. Obecnie producenci przekazali to DNA również do tych, które stosuje się w samochodach seryjnych. Fabrycznie montowane opony o wysokich osiągach, są powszechną cechą samochodów sportowych, SUV-ów i luksusowych.
Niedawno na kanale Youtube Tire Reviews pojawił się film, który pomoże ci dokonać wyboru. Zobaczysz w nim najlepsze opony z 2021 roku. Jonathan Benson wybrał do testów specjalny ośrodek Goodyear’a na południu Francji.
W teście zobaczysz 14 różnych opon o wysokich osiągach. Autor filmu podzielił je na kategorie UHP (ultra-high performance) i UUHP (ultra-ultra-high performance). Wszystkie zamontowano na 18-calowej feldze, Volkswagena Golfa GTI.
Testy na prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni-które radzą sobie najlepiej?
Najwolniejsze wśród wszystkich w tej rundzie okazały się Avon i Altenzo. W ciągu 97 sekund pchały Golfa po torze, a samochód wykazał się podsterownością. W przypadku opon UHP Continental PremiumContact 6, okrążenie było najszybsze i zajęło kierowcy niecałe 95 sekund.
Segment UUHP był bardziej konkurencyjny, a cała trójka zmieściła się czasie poniżej 94,5 sekundy. Liderem okazały się opony Eagle F1 SuperSport firmy Goodyear, z końcowym czasem 93,92 sekundy na okrążeniu.
Hamowanie na suchej nawierzchni odsłoniło zwycięzcę. W teście 100-1 km / h, opony Pilot Sport 4 firmy Michelin były tu liderem. Drugie miejsce zajęły Pirelli P Zero PZ4 z segmentu UHP. Najsłabiej wypadły opony UUHP firmy Goodyear, które zajęły tylko 6 miejsce.
Prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni- tu jest tylko jeden złoty medalista
Prowadzenie na mokrej nawierzchni, to jeden z najważniejszych obszarów, w którym opona wyczynowa musi robić wrażenie. Bezpieczeństwo to kluczowy czynnik korzystny dla opon o wysokich osiągach. Test na mokrej nawierzchni to idealny sposób by wybrać te najbardziej wyjątkowe.
Jedyną oponą UUHP, która znalazła się w pierwszej trójce jest Bridgestone Potenza Sport. Ale to Michelin zdobył złoto ze swoim Pilotem Sport 4, pokonując mokre okrążenie w czasie 64,46 sekundy. To o siedem pozycji wyżej niż UUSP Pilot Sport 4S.
Benson przeprowadził w sumie 10 kontroli hamowania na mokrej nawierzchni, na każdym zestawie opon. Uwzględnił w nich zmienne, takie jak prędkość wiatru i ciśnienie ABS, zanim wydał ostateczny werdykt. Trzy najwyższe pozycje zajęły opony UHP, a Hankook zdecydowanie jest liderem.
Podsumowując youtuber wziął pod uwagę takie czynniki jak zewnętrzny hałas opon, opory toczenia oraz zakres ogólnych osiągów. Ostatecznym zwycięzcą są opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i Michelin Pilot Sport 4. To liderzy testu i opony o najlepszych osiągach ogólnych.
Jesteście zaskoczeni?