DTM od lat prezentuje sport na najwyższym poziomie. Od przyszłego roku zaprezentuje serie wyścigową z potężnymi samochodami.
Przyszłość to platforma oparta na pięciu, wysokiej klasy filarach
Koncepcja na przyszłość, to seria wyścigów. Zaczynając od legendarnego DTM z potężnymi samochodami sportowymi jako rdzeniem, poprzez innowacyjne DTM Electric, DTM Trophy kuźnię młodych talentów, cyfrowe sporty motorowe w DTM Esports, aż do DTM Classic.
W tym ostatnim filarze, my wapniaki znajdziemy coś dla siebie. Historyczne samochody wyścigowe z DTM, DRM, Grupy C i Formuły 1.
Dzięki tej szerokiej orientacji, platforma DTM gwarantuje fascynujący i przyszłościowy sport motorowy, łączący wszystkie pokolenia kibiców. Tym samym posłuży jako wieloaspektowa i innowacyjna platforma marketingowa i eventowa dla firm.
„Tradycyjne sporty motorowe dla młodych i starszych pozostaną stałym elementem platformy DTM, od DTM Trophy poprzez wyścigi klasyczne po DTM Esports. Jako osobna seria wyścigów, w najbliższej przyszłości ma zostać dodany innowacyjny i w pełni elektryczny DTM Electric. Podsumowując, jest to mocny pakiet z pięcioma wysokiej jakości elementami, dzięki którym poprowadzimy platformę DTM w wieloaspektową przyszłość ”- mówi szef serii DTM Gerhard Berger
Organizacyjnie niewiele się zmieni. Dwa wyścigi w weekend dla każdej serii, tylko jeden kierowca na samochód, to elementy które połączą wszystkie nowe filary. DTM Trophy ze swoimi seryjnymi samochodami sportowymi GT, będzie służyć jako bezpośredni krok do kokpitu DTM, dla młodych talentów. W tym sezonie świetne wyniki osiąga tu nasz rodak, Jan Kisiel.
Harmonogram 2021 z dziewięcioma weekendami wyścigowymi
Harmonogram obejmuje dziewięć weekendów wyścigowych do początku października.
DTM rozpocznie sezon 2021 dopiero pod koniec maja. To daje zespołom, seriom wyścigów i partnerom dodatkowy czas na przygotowanie się do ponownego startu.
Od przyszłego roku, DTM będzie prowadzony z udziałem samochodów sportowych GT3. W związku z tym, że prawie każdy producent samochodów, od Astona Martina przez Audi, Bentley, BMW, Corvette, Ferrari, Hondę, Lamborghini, Lexus, McLaren, Mercedes, Nissan aż po Porsche, ma w swoich zasobach samochód sportowy GT3, fani DTM mogą się spodziewać, że tym razem na torze zobaczą wiele różnych marek.
Start w formacji, konkurencyjne pit-stopy
Ważną zmianą, w nadchodzącym sezonie, będzie nowy sposób startu. Formacja DTM tym razem zaserwuje widowiskowy, toczący się podwójny start w ścisłej formacji w stylu IndyCar.
Obowiązkowa wymiana opon pozostaje niezmiennym elementem. Ma być zakończona w jak najkrótszym czasie przy maksymalnie sześciu mechanikach i dwóch pistoletach do kół. Pomocne dla kierowcy ABS i kontrola trakcji, pozostają dozwolone.
Nowością jest jednak tzw. balast sukcesu wynoszący 25, 18 i 15 kilogramów dla trzech najlepiej sklasyfikowanych kierowców, obowiązujący w kolejnym wyścigu. Będzie to dotyczyło również DTM Trophy, który przedłuży swój harmonogram o jedną dodatkową rundę.
W 2021 zaplanowano trzy imprezy pokazowe Classic i trzy organizowane zewnętrznie wyścigi Classic
W zależności od toru wyścigowego, będzie można oglądać różne aspekty klasycznego wydania sportu motorowego. Na przykład samochody legendarnej grupy C na Norisring, historyczne samochody Formuły 1 na Nürburgring i Hockenheimring czy legendarne samochody turystyczne z DTM.
DTM Esports stanie się integralną częścią platformy DTM Experience
Debiut wirtualnych sportów motorowych w DTM miał miejsce w ramach Esports Classic Challenge w maju 2020 r. Same DTM Esports Championship rozpoczęły się jesienią 2020 r.
W związku z entuzjastycznym odbiorem, DTM Esports stanie się integralną częścią platformy DTM Experience. W serii siedmiu wydarzeń o zasięgu międzynarodowym rywalizować będą wiodący na świecie kierowcy symulatorów.
Automobilclub von Deutschland nowym partnerem ITR
W celu organizacji sportowej weekendów wyścigowych ITR nawiązał współpracę z AvD. Założona w 1899 roku AvD, jest członkiem założycielem światowej federacji motoryzacyjnej FIA.
René Rast, Audi Sport Team Rosberg
DTM Electric zadebiutuje najwcześniej w 2023 roku, jednak wszystko wskazuje na to, że nowy sezon DTM będzie wyjątkowym wydarzeniem sportowym.
Jutro końcowe zmagania w tradycyjnym wydaniu. O mistrzostwo i puchar DTM 2020, walczą kierowcy Audi Sport, Nico Mueller i Rene Rast, którzy zebrali największą liczbę punktów.