Porsche i Embraer, tworzą pierwszy na świecie duet, prywatnego odrzutowca i samochodu sportowego.
W tym gorącym duecie jest limitowana edycja modelu Embraer Phenom 300E i Porsche 911 Turbo S. Wspólne wzornictwo czyni je marzeniem każdego kolekcjonera.
Dwie kultowe marki pochodzące z różnych segmentów, świętują swego rodzaju mariaż. Takie wyjątkowe połączenie, specjalnie zaprojektowanego samolotu Embraer Phenom 300E z samochodem Porsche 911 Turbo S, będzie pierwszym na świecie.
Ten projekt zapoczątkowano cztery lata temu, aby połączyć dwa zasadniczo różne pojazdy wspólnym DNA projektowym.
„Pracowaliśmy razem nad testami porównawczymi procesów” – powiedział Michael Amalfitano, prezes i dyrektor generalny Embraer Executive Jets. „W projekcie chodziło o ekskluzywność, ale zawsze skupiano się na klientach”.
Tylko 10 par
Seria, składająca się na te wyjątkowe duety, ma niestandardowe logo. Wszystkie pary będą miały specjalne jednakowe oznaczenie. Klienci będą mieli możliwość wyboru lokalizacji niebieskiego oznaczenia, które pokaże ich pozycję wśród 10 wyprodukowanych jednostek.
Torebka pasuje do butów a samochód do odrzutowca
Projektanci skupili się na niezliczonych szczegółach, w tym na kolorach zewnętrznych. Zastosowali wspólną paletę lakieru Jet Grey Metallic i Platinum Silver Metallic z listwami ozdobnymi Brilliant Chrome i Speed Blue.
Porsche 911 Turbo S jest całkowicie ręcznie malowane – co jest unikalne w tym projekcie – w celu odzwierciedlenia malowania Phenom 300E.
Detale znajdują odzwierciedlenie również w felgach aluminiowych 911, które są pomalowane laserowo w kolorze Platinum Silver Metallic i Speed Blue na obręczy.
Wyrafinowane detale
Drobne szczegóły stały się newralgiczne przy dopasowaniu 300E i 911. Na przykład wloty powietrza, w Porsche są pomalowane w kolorze Brilliant Chrome, tak by pasowały do najnowocześniejszych gondoli samolotu. Listwy progowe auta mają napis „No Step”, taki jak widać na skrzydle samolotu.
Styl szycia siedzeń w Phenomie 300E, wzoruje się na Porsche 911. W obu, siedzenia mają białą górną część, z czerwonymi paskami i akcentowymi szwami Speed Blue. Podobieństwo podkreślają również osłony z włókna węglowego.
Siedzenia w kokpicie 300E zostały przeprojektowane tak, aby pasowały do samochodu. Porsche tymczasem nadało unikalną kombinację kolorów na kierownicy, pasującą do jarzma samolotu. Podsufitka Chalk Alcantara w Porsche 911 została zaprojektowana tak, aby wyglądać jak samolocie.
„To idealne połączenie samochodu i odrzutowca” – powiedział Jay Beever, wiceprezes Embraer Design Operations. „Aby jeszcze bardziej wzmocnić to symbiotyczne partnerstwo, numer rejestracyjny samolotu widnieje zarówno na tylnym skrzydle samochodu, jak i po bokach jego kluczyka”.
Zakup dodatkowo uatrakcyjnia, niestandardowa torba pilota i specjalna edycja zegarka Porsche Design 1919 Globe Timer, z tytanową kopertą UTC inspirowaną kokpitem samolotu.
Na dziś cena wywoławcza zestawu to 10,9 miliona dolarów, która zapewne wzrośnie wraz z prośbami o indywidualne dostosowanie. Pierwsze dostawy nastąpią w 2021 roku.