ADAC przetestował najnowsze foteliki dziecięce. Wyniki crash testów kilku, są szokujące, sprawdź czy go masz [WIDEO]

ADAC przetestował najnowsze foteliki dziecięce. Wyniki crash testów kilku, są szokujące, sprawdź czy go masz [WIDEO]

ADAC-crash test foteliki dziecięce

Podaj dalej

ADAC zbadał foteliki dziecięce pod kątem bezpieczeństwa, działania, ergonomii i bezpieczeństwa użytych materiałów. Z jednej strony dobra wiadomość, na 26 testowanych modeli fotelików , 18 modeli uzyskało ocenę „dobrą”. Niestety 3 foteliki dziecięce otrzymały jedynie ocenę „zadowalającą” a 5 zdaniem ADAC słabo spełnia wymagania.

Foteliki dziecięce nie zdały testu zderzeniowego

ADAC ocenił jako „słabe” tylko 5 z 26 testowanych modeli. Cztery z nich nie spełniły wymagań dotyczących bezpieczeństwa użytych materiałów a jeden zawiódł w crash testach.

Chicco Kiros i-Size + Kiros i-Size Base”, zawiodło w crash teście z uderzeniem z przodu i w bok. Podczas zderzenia czołowego obluzowała się podstawa Isofix, co spowodowało, że fotelik katapultował do przodu. ADAC ocenił ryzyko kontuzji jako „znacznie zwiększone”. Jeśli masz taki foteli, lepiej abyś go zmienił.

Po testach firma Chicco zdecydowała się bezpłatnie wymienić konstrukcję Isofix na ulepszony odpowiednik.

ADAC test fotelików dziecięcych 2021
ADAC test fotelików dziecięcych 2021

Cztery foteliki z dużym przekroczeniem szkodliwych substancji

W poszukiwaniu szkodliwych substancji ADAC sprawdził jakość wykonania materiałów obiciowych. Foteliki „Besafe iZi Go Modular X1 i-Size” (z i bez „iZi i-Size Base”) oraz „Swandoo Marie 2”, zawierają naftalen, co do którego istnieje podejrzenie, że ma działanie rakotwórcze.

Z drugiej strony „Osann Oreo 360 °” zawiera plastyfikator DPHP, który może między innymi uszkodzić tarczycę. Dwóch producentów reaguje na zły wynik testu: Osann oferuje wymianę szkodliwych poduszek naramiennych, a Swandoo wymianę szkodliwych pokrowców na siedzenia.

W rezultacie ADAC wybrał dziewięć najlepszych fotelików dziecięcych, oto lista  i szczegóły.

Adac test fotelików 2021

Babyzen Yoyo iZi Go Modular X1 i-Size by Besafe + iZi Modular i-Size base

Wynik ADAC: 1.7
Bardzo bezpieczny fotelik dziecięcy z bazą Isofix, na której można łatwo i stabilnie zamontować fotelik. Zmiana na kolejny fotelik jest konieczna dopiero, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika. Ponieważ skorupa może być używana tylko do wysokości 75 cm, później należy używać fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy.

Sam fotelik dziecięcy jest częścią systemu modułowego, w którym różne foteliki dziecięce można mocować do tej samej podstawy Isofix. Jest homologowany zgodnie z Regułą ONZ 129 („i-Size”) i może być stosowany na siedzeniach oznaczonych etykietą „i-Size” oraz w pojazdach, które są homologowane na liście typów producenta fotelików dziecięcych.

Wysokość szelek wraz z zagłówkiem można łatwo i szybko dopasować do rosnącego dziecka za pomocą centralnego regulatora. Instalacja dodatkowej ochrony przed uderzeniem bocznym (SIP +) jest pracochłonna. Producent zaleca, aby fotelik dziecięcy nie był używany dłużej niż 7 lat.

Adac przetestował foteliki YOYO-2-CAR-SEAT
Babyzen YOYO iZi Go Modular X1

Cybex Solution S i-Fix

Wynik ADAC: 1.8

Dobry i lekki fotelik dla dzieci od około 4 roku życia, który posiada  z dodatkową opcję mocowania do punktów mocowania Isofix (w homologowanych pojazdach). Zwiększa to stabilność boczną i zapobiega przewracaniu się siedzenia podczas pokonywania zakrętów.

W niektórych przypadkach siedzenie jest bardziej stabilne w pojeździe, gdy zagłówek pojazdu jest zdjęty lub ponownie wsunięty do tyłu.
Według producenta siedzisko, przy normalnym użytkowaniu zachowuje swoje właściwości przez ok. 9 lat. Należy pamiętać aby przed pierwszym użyciem, wyprać tkaninę obiciową.

Cybex-Solution-S-I-Fix-Fotelik-Samochodowy

Joie i-Traver

Wynik ADAC: 1,9

Podobnie jak poprzedni model, fotelik jest dobry i lekki dla dzieci od około 4 roku życia. Posiada z dodatkową opcję mocowania do punktów mocowania Isofix. Tym samym zwiększa to stabilność boczną i zapobiega przewracaniu się siedzenia w chwili gdy samochód pokonuje zakręt.

Pas samochodowy czasami zacina się w prowadnicy pasa na zagłówku, gdy dziecko pochyla się do przodu. Fotelik można regulować na długość, a tym samym dopasować do wzrostu dziecka.
Foteliki podwyższające z oparciem są idealne dopiero od około 4 roku życia, ponieważ młodsze dzieci są nadal niespokojne i osuwają się do przodu, gdy zasypiają.

Joe i-Traver

Marble Maxi-Cosi

Wynik ADAC: 1.8

Bezpieczny fotelik dziecięcy z podstawą Isofix, na której można łatwo i stabilnie zamontować fotelik. Aby zwiększyć komfort podróżowania mniejszych dzieci, można go ułożyć w bardziej płaskiej pozycji leżącej.
Fotelik dziecięcy posiada homologację zgodnie z Reg. 129 ONZ („i-Size”) i może być używany na siedzeniach z oznaczeniem „i-Size” oraz w pojazdach, które są na liście typów producenta.

Jest mocowany tylko i wyłącznie za pomocą Isofix. Co oznacza, że nie można go zamontować za pomocą pasa samochodowego. Zmiana na kolejny jest konieczna tylko wtedy, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika.
Wysokość szelek wraz z zagłówkiem można łatwo i szybko dopasować do rosnącego dziecka za pomocą centralnego regulatora.

Według producenta fotelik dziecięcy został opracowany do intensywnego użytkowania przez okres około 6 lat.

Marble Maxi Cosi

Maxi-Cosi Tinca

Wynik ADAC: 1.8

Lekki i bardzo bezpieczny fotelik dziecięcy, zatwierdzony zgodnie z Regułą ONZ 129 („i-Size”). Wybór fotelika uzależniony jest od wzrostu dziecka. Podobnie jak w przypadku modelu Marmur, zmiana fotelika jest konieczna, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika.

Ponieważ skorupa może być używana tylko do wysokości 75 cm, później należy używać fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy.

Według producenta fotelik dziecięcy można intensywnie użytkować przez okres około 6 lat.

Maxi-Cosi Tinca + Tinca Base

Wynik ADAC: 1.7
Lekki i bardzo bezpieczny fotelik dziecięcy z bazą Isofix, który można szybko i łatwo zamontować fotelik a po zamontowaniu może pozostać w pojeździe.

Zmiana na kolejny jest konieczna tylko wtedy, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika. W związku z tym, że skorupa może być używana tylko do wysokości 75 cm, później należy używać fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy.

Powłoka posiada homologację zgodnie z Reg. 129 ONZ („i-Size”), można go używać na siedzeniach oznaczonych etykietą „i-Size” oraz w pojazdach, które są homologowane na liście typów producenta fotelika.
Fotelik dziecięcy można intensywnie użytkować przez okres około 6 lat.

Peg Perego Primo Viaggio Lounge + baza i-Size

Wynik ADAC: 1.7

Bardzo bezpieczny fotelik dziecięcy z bazą Isofix, na którym można szybko i łatwo zamontować fotelik. Aby poprawić komfort dziecka, skorupkę można ułożyć w bardziej płaskiej pozycji leżącej.

Ponieważ fotelik posiada homologację zgodnie z Regułą ONZ 129 („i-Size”), siedzenie jest wybierane na podstawie wzrostu dziecka. Można go używać na siedzeniach oznaczonych „i-Size” oraz w pojazdach, które są homologowane na liście typów producenta fotelików dziecięcych. Niepraktyczne: uchwyt należy złożyć w celu montażu w pojeździe.

Silver Cross Simplicity Plus + podstawa Simplifix Isofix

Wynik ADAC: 1.7

Bezpieczny fotelik dziecięcy z podstawą Isofix, na której łatwo i stabilnie zamontujesz fotelik. Po zainstalowaniu, podstawa może pozostać w samochodzie.
Wysokość szelek wraz z zagłówkiem można łatwo i szybko dopasować do rosnącego dziecka za pomocą centralnego regulatora. Zmiana na kolejny fotelik jest konieczna, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika.

Stokke iZi Go Modular X1 i-Size by Besafe + iZi Modular i-Size base

Wynik ADAC: 1.7
Bardzo bezpieczny fotelik dziecięcy z bazą Isofix. Zmiana na następny fotelik jest konieczna, gdy głowa dziecka osiągnie górną krawędź fotelika.

Ponieważ skorupa może być używana tylko do wysokości 75 cm, później należy używać fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik dziecięcy jest częścią systemu modułowego, w którym różne foteliki dziecięce można mocować do tej samej podstawy Isofix.

Homologowany zgodnie z Regułą ONZ 129 („i-Size”) fotelik, może być stosowany na siedzeniach oznaczonych etykietą „i-Size” oraz w pojazdach, które sąna liście typów producenta.
Wysokość szelek wraz z zagłówkiem można łatwo i szybko dopasować do rosnącego dziecka za pomocą centralnego regulatora.
Producent zaleca, aby fotelika dziecięcego nie używać dłużej, niż przez okres 7 lat.

Eksperci ADAC polecają produkty wykonane z tworzywa sztucznego. Są bardziej stabilne niż te wykonane z polistyrenu.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News