Po debiucie odmiany koncepcyjnej podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2019 r., Mercedes-Benz Vans zaprezentował wersję seryjną całkowicie elektrycznego vana EQV. Publiczna premiera pojazdu odbędzie się podczas tegorocznych targów IAA we Frankfurcie, trwających od 12 do 22 września.
Samochód oferuje zasięg 405 kilometrów (dane wstępne). Klienci mogą wybierać między dwoma różnymi rozstawami osi (3 200 lub 3 430 mm).
Pojazdrozwija 204 KM (150 kW) i 362 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i elektronika mocy zostały umieszczone w zintegrowanym, kompaktowym urządzeniu. Zasilanie zapewnia akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 90 kWh (100 kWh brutto), umieszczony pod podłogą pojazdu.
Mercedes-Benz EQV jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową (OBC) o mocy 11 kW, dzięki czemu samochód można ładować prądem zmiennym w domu lub na publicznych stacjach ładowania w mniej niż 10 godzin. Czas uzupełnienia energii od 10 do 80% na szybkiej stacji DC wynosi poniżej 45 minut. Samochód został przystosowany do ładowania z mocą 110 kW.
EQV zapewnia różne poziomy rekuperacji energii podczas hamowania. Na najniższym poziomie odzyskiwania energii pojazd jedzie „na luzie”, a na najwyższym kierowca może się posługiwać jednym pedałem, ponieważ w większości sytuacji spowalniający efekt rekuperacji jest wystarczający, aby użycie pedału hamulca było zbędne.
Elektryczny Mercedes umożliwia elastyczną konfigurację miejsc siedzących. Wnętrze obejmuje sześć pojedynczych foteli, ale dzięki instalacji siedzeń pojedynczych lub kanapowych można go przekształcić w samochód siedmio- lub nawet ośmioosobowy.
Za produkcję EQV odpowiada zakład w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie powstają również Klasa V i Mercedes-Benz Vito.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL