Mercedes przygotował na najbliższy sezon Formuły 1 swój autorski pomysł, który nazwał DAS. Jest to dwuosiowy układ kierowniczy, który może w pełni kontrolować kierowca w trakcie jazdy. Jak działa ten system opisywaliśmy i prezentowaliśmy TUTAJ.
Wszystkie zespoły zastanawiały się, czy rozwiązanie zaprezentowane przez niemiecki zespół jest dozwolony i czy FIA wyrazi zgodę, aby Mercedes mógł z niego korzystać w trakcie sezonu. Światowa Federacja potwierdziła, że Dual Axis Steering nie łamie przepisów, ponieważ zmienia on tylko kąt przednich kół, nie ingerując w zawieszenie.
Jeżeli inne zespoły będą chciały skopiować ten pomysł, to mają na to bardzo mało czasu. FIA poinformowała, że ekipa mistrzów świata może z niego korzystać wyłącznie w tym roku. Od 2021 roku jak wiadomo zmieniają się przepisy i DAS będzie wówczas niedozwolony.
Nowy regulamin mówi, że wszelkie zmiany kąta kół skrętnych mogą być przeprowadzane tylko po odpowiednim obróceniu kierownicy. Wszelkie nowatorskie pomysły będą tym samym niedozwolone.
Skąd ten zapis w regulaminie na 2021 roku? FIA wiedziała o pomyśle Mercedesa i zapewne nie chciała, aby podobne rozwiązanie było stosowane w przyszłym roku.