Brytyjska marka zrezygnuje z usług wielu poddostawców z Europy kontynentalnej, a produkcję przeniesie na Wyspy. Dotyczy to także działów związanych z fabrycznym zespołem F1. Na ten cel przeznaczy ponad 50 mln funtów.
McLaren przenosi więcej pracy z Europy kontynentalnej do Wielkiej Brytanii, otwierając fabrykę części z kompozytów w północnej Anglii. W mniemaniu szefów firmy ma być to jeden z elementów zabezpieczenia stabilności marki w okresie poprzedzającym Brexit, który zostanie przeprowadzony w przyszłym roku.
Powrót na Wyspy dotyczy także podwykonawców McLarena, dostarczających części dla fabrycznego zespołu Formuły 1. Brytyjczycy zrezygnują z usług austriackiej firmy i przeniosą produkcję podwozi z włókna węglowego do nowej fabryki w pobliżu Sheffield. Zakład wejdzie pełną produkcję na początku roku 2020, podnosząc średnią proporcję każdego McLarena zbudowanego z części pochodzących z Wielkiej Brytanii z 50 do 58 procent.
McLaren chce pomóc na rynku pracy
Decyzja McLarena podyktowana jest także inną kwestią. W przeciwieństwie do większości producentów, posiadających swoje zakłady w Wielkiej Brytanii, sportowa marka zamierza wesprzeć rynek pracy, który może ucierpieć na skutek regulacji związanych z wystąpieniem Zjednoczonego Królestwa z UE.
Ruth Nic Aoidh, dyrektor handlowa McLaren: To, co robimy, jak każda rozsądna firma, to planowanie scenariuszowe i próba zrozumienia potencjalnych zmian w status quo, które mogą się pojawić w przyszłości.
Niektóre firmy samochodowe przesunęły lub spowolniły produkcję w Wielkiej Brytanii, w okresie poprzedzającym termin Brexitu, ustalony na 29 marca 2019 r. Jaguar Land Rover ogłosił w czerwcu, że przeniesie produkcję Land Rovera Discovery SUV na Słowację, podczas gdy Nissan zakomunikował w zeszłym miesiącu, że opóźnia rozmowy płacowe z pracownikami z Wielkiej Brytanii, dopóki nie zostaną rozstrzygnięte warunki podziału z UE. BMW z kolei zamyka fabrykę Oxford Mini na miesiąc od kwietnia przyszłego roku.
McLaren ma zainwestować 50 milionów funtów (65 milionów dolarów) w stronę Yorkshire i utworzy drugi zakład w Wielkiej Brytanii wraz z linią montażową i centrum technicznym firmy w Woking, niedaleko Londynu, która jest również podstawą zespołu sportów motorowych.