"Macan - definicja udanego samochodu". Rusza produkcja 2. generacji

"Macan - definicja udanego samochodu". Rusza produkcja 2. generacji

S18_2492

Podaj dalej

W zakładach Porsche w Lipsku rozpoczęła się seryjna produkcja nowej wersji SUV-a Macan. Pierwszy egzemplarz dla klienta pomyślnie „zaliczył” wizyty w nadwoziowni, lakierni i na linii montażowej. Część fabryki przystosowano specjalnie do potrzeb nowego modelu.

Samochód w kolorze nadwozia Mamba Green Metallic trafi do klientów w Chinach. Państwo Środka jest obecnie największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche, a Macan cieszy się tam szczególną popularnością – od 2014 r. trafił w ręce ponad 100 tysięcy chińskich nabywców.

Niesłabnący popyt na kompaktowego SUV-a sprawił, że jego seryjna produkcja została „rozkręcona” szybciej niż kiedykolwiek wcześniej: do początku września wolumen produkcji nowego Porsche Macan w Lipsku zwiększy się do ponad 420 egzemplarzy dziennie, co oznacza, że w ciągu zaledwie kilku dni dorówna wysokim wynikom poprzednika.

Inspiracja do działania

Macan to prawdziwa definicja udanego samochodu – dla Porsche i dla fabryki w Lipsku” – mówi Gerd Rupp, prezes zarządu Porsche Leipzig GmbH. „W 2011 r. model ten stał się inspiracją, by niemal wszystko zacząć od początku: właśnie wtedy zapadła decyzja, by zakłady w Lipsku zostały rozbudowane i zyskały status pełnowymiarowej fabryki, by mogły wytwarzać również kompaktowego SUV-a, z własną nadwoziownią i lakiernią. Gdy w lutym 2014 r. zakłady ruszały, plan zakładał budowanie 40 tysięcy samochodów rocznie. Dziś wytwarzamy ponad 90 tys. sztuk rocznie na międzynarodowe rynki, a od 2014 r. klientom na całym świecie dostarczyliśmy już około 350 tys. egzemplarzy kompaktowego SUV-a”.

Nowy Macan wyznaczy kierunek

Szereg modyfikacji nadwozia sprawia, że nowy Macan wygląda jeszcze bardziej dynamicznie, a przy tym – jeszcze nowocześniej. Tył samochodu został kompleksowo przeprojektowany w oparciu o smukły design poprzednika. Trójwymiarowy diodowy pas świetlny tworzy charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche. Nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy. Ponadto zoptymalizowano różne części linii montażowej i dopasowano je do nowych poziomów produkcji kompaktowego SUV-a, tak aby nowy Macan nie stracił nic z atutów swojego wielokrotnie nagradzanego poprzednika. Model kilkakrotnie zajmował czołową pozycję w badaniu rynku „Initial Quality Study”, przeprowadzanym przez amerykański instytut J.D. Power – ostatnio w ubiegłym roku.

Na bogato już seryjnie

Nowy Macan świętował swoją premierę w Szanghaju, pod koniec lipca. Kompaktowy SUV, wprowadzony na rynek w 2014 r., odniósł ogromny sukces. Teraz debiutuje w udoskonalonej odsłonie, wyróżniającej się istotnymi zmianami w zakresie designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. To wszystko pozwala mu zachować status najbardziej sportowego modelu w swoim segmencie. Macan seryjnie otrzymuje m.in. nowe reflektory LED. Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje 10,9-calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911. PCM standardowo zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy nawigacja online. Wzbogaciła się także gama wyposażenia samochodu z zakresu komfortu, m.in. o asystenta jazdy w korkach oraz podgrzewaną przednią szybę.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News