Londyn rozwija sieć publicznych punktów ładowania EV w latarniach miejskich

Londyn rozwija sieć publicznych punktów ładowania EV w latarniach miejskich

ev-charge-point-in-marlow-5b61679c22ff896466a2888d8f6989b4c101785eb8909b556f3849d03e9b201b

Podaj dalej

W Londynie zainstalowano pierwsze punkty ładowania pojazdów elektrycznych umieszczone w latarniach miejskich. Gniazda są dostępne w dzielnicy Southwark (Bankside i Dulwich). Za ich uruchomienie odpowiada spółka char.gy, która jest jednym z 4 podmiotów instalujących punkty ładowania EV w londyńskich latarniach miejskich.

Realizacja projektu jest możliwa dzięki dofinansowaniu w wysokości 300 tys. funtów, które Southwark Council otrzymała z programu Go Ultra Low City Scheme. Powstające punkty są publicznie dostępne i pozwalają na ładowanie baterii pojazdów elektrycznych z mocą 7,7 kW prądem przemiennym. Gniazda są kompatybilne ze złączem Type 2 i dostępne odpłatnie. Użytkownicy mogą wybrać formę płatności za pomocą przeglądarki w smartfonie.

Char.gy zamierza uruchomić w pierwszym etapie 50 punktów ładowania. Przewidywany jest jednak dalszy rozwój sieci. Punkty char.gy są zasilane z latarni miejskich i do ich uruchomienia nie potrzeba dodatkowej instalacji. Co więcej, w zależności od potrzeby mogą być one w łatwy sposób przenoszone do innej lokalizacji.

62 gniazda ładowania EV zamontowano już wcześniej w dzielnicach Kensington oraz Chelsea, jednak dysponują one mocą zaledwie 3 kW oraz wymagają od użytkowników zakupu odpowiedniego kabla, dlatego też nie są uważane za „publicznie dostępne”.

Southwork Council wystosowała do mieszkańców dzielnicy pytanie, czy popierają instalację punktów ładowania przy ulicach w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Osoby, które odpowiedziały twierdząco, mogą liczyć na uruchomienie takich gniazd w pierwszej kolejności.

Zdaniem char.gy uruchamianie punktów ładowania w latarniach miejskich jest niezbędne dla rozwoju elektromobilności w stolicy Wielkiej Brytanii, z uwagi na fakt, że 78% gospodarstw domowych w Londynie nie posiada dostępu do parkingu innego niż uliczny.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News