Loeb: Zimowa opona musi być inteligentna

Loeb: Zimowa opona musi być inteligentna

35 interakcji
d5f2a9b1d6d392b3909824aebaf4f731

Podaj dalej

Kto lepiej zdaje sobie sprawę z tego, jak powinny działać zimowe opony od 9-krotnego mistrza świata? Sebastien Loeb jest nie tylko ultra-szybkim kierowcą, ale i doskonałym inżynierem, który potrafi przekazać najdrobniejsze uwagi dotyczące pracy komponentów swojego samochodu.

Opona musi dawać poczucie pewności, musi się dawać łatwo prowadzić – mówi Sebastien Loeb. Żeby spełniać te warunki, musi zostać odpowiednio zaprojektowana.

 To właśnie dzięki aktywnemu udziałowi w sportach takich jak Rajdowe Mistrzostwa Świata francuski producent Michelin zdołał opracować oponę Pilot Alpin 4, będącą odpowiednikiem letniego Pilota Sport 4S.

To nieistotne, czy jesteś mistrzem świata, czy nie. Jeśli jedziesz po śniegu bez odpowiednich opon i ograniczysz swoją prędkość do 2 km/h, i tak wypadniesz z drogi w pierwszym momencie, w którym zablokują się twoje koła – kontynuował lekcję zimowej jazdy Loeb.

Jednym z najtrudniejszych, ale i najbardziej efektywnych miejsc do testowania nowej technologii związanej z oponami, było i jest Monte-Carlo.

Tutaj nigdy nie da się przewidzieć warunków atmosferycznych, może być sucho, mokro, a może też przez cały weekend padać śnieg – opowiadał Loeb. Właśnie dlatego potrzebujesz opon, które będą na bieżąco dostosowywały się do panujących na trasie warunków.

Tagi: Sebastien Loeb, Pilot Alpin 4, Michelin

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News