Dennis Andersen i Ferdinand Habsburg zaliczyli świetny wyścig kwalifikacyjny do 24-godzinnej rywalizacji w przyszłym tygodniu. Zespół High Class Racing wystartuje z drugiego pola w LMP2.
Wyścig rozpoczął się na mokrej nawierzchni. Po starcie na czoło szybko wysunął się Kevin Magnussen i zaczął odjeżdżać rywalom. Gdy miał już ponad trzy sekundy przewagi na torze ogłoszono full course yellow i cała stawka zjechała się. Kraksę zaliczyły trzy auta z LMP2 i LMP3. Dennis Andersen z High Class Racing po starcie spadł na trzecie miejsce i do momentu incydentu utrzymywał się w grupie czterech kierowców, którzy przewodzili w klasie LMP2. Ściganie wznowiono na godzinę i 20 minut przed zakończeniem rywalizacji.
— #IMSA / #MotulPole (@IMSA) January 24, 2021
Po restarcie Andersen spadł na szóste miejsce w LMP2. Na czele utrzymał się Magussen. Walka trwała dwie minuty i po tym, gdy z toru wypadło Porsche prowadzone przez Nicklasa Nielsena ponownie ogłoszono full course yellow. Andersen rozpoczął kolejną neutralizację jako czwarty kierowca w LMP2.
— #IMSA / #MotulPole (@IMSA) January 24, 2021
Zmiany przy neutralizacji
Przy przedłużającej się neutralizacji wiele ekip zdecydowało się zjechać do boksów i za prowadzącym Kevinem Magnussenem znalazła się cała kawalkada klasy LMP2. Roberto Lacorte miał za sobą Erica Luxa i Dennisa Andersena. Na przesychający tor spora grupa zdecydowała się założyć slicki.
Na godzinę i 4 minuty przed końcem do boksów zjechali kolejni zawodnicy, w tym Dennis Andersen. Brązowy kierowca High Class Racing nie miał za dużo okazji do bezpośredniej rywalizacji, ponieważ zdecydowano się na zmianę kierowcy. Do Oreci przyozdobionej w reklamy PKN ORLEN zasiadł Ferdinand Habsburg.
Walka na suchym torze
Rywalizację wznowiono na godzinę przed końcem jazd. Na czele był Magnussen, który miał za sobą Vautiera i Taylora. W LMP2 Lux był lepszy od Yoluca. Habsburg znajdował się na szóstym miejscu w klasie. Wyścigowa nitka toru była już cała sucha.
Po kilku minutach Magnussen zjechał do boksów i czołową trójkę tworzyli Vautier, Nasr i Tincknell. Ferdinand Habsburg awansował na piąte miejsce w LMP2, 10 minut później był już czwarty.
New leader in DPi! The No. 5 @JDCMotorSports is now leading the race. #IMSA / #Roar24 / #MotulPole pic.twitter.com/VR09d9e7HO
— #IMSA / #MotulPole (@IMSA) January 24, 2021
Na suchej nawierzchni rywalizacja nieco się uspokoiła i na 30 minut przed końcem na czele znajdował się Felipe Nasr, który miał blisko trzy sekundy zapasu nad Harrym Tincknellem. Trzeci ze stratą ponad pięciu sekund był Oliver Pla. W LMP2 przewodził Garett Grist, który był lepszy od Antonio Fuoco (+34,239) i Mikkela Jensena (+38,964). Ferdinand Habsburg znajdował się na piątej pozycji ze stratą ponad 50 sekund. Przed zespołowym kolega Roberta Kubicy znajdował się Gabriel Aubry, który miał trzy sekundy zapasu. Po zjeździe Grista do boksów czołówka LMP2 awansowała o jedną pozycję.
Na dziesięć minut przed końcem na czele znajdował się Derani, który miał ponad trzy sekundy zapasu nad Harrym Tincknellem. Ponad sześć sekund tracił Oliver Pla. W LMP2 Fuoco walczył o triumf z Jensenem. W walce o trzecie miejsce Habsburg miał niecałą sekundę zapasu nad Giedo van der Garde. Gdy Fuoco zjechał do boksów Habsburg awansował na drugie miejsce.
Lead change in LMP2! No. 52 @PR1Motorsports takes the lead at @DAYTONA.#IMSA / #Roar24 / #MotulPole pic.twitter.com/CjWT7cUYrE
— #IMSA / #MotulPole (@IMSA) January 24, 2021
Pipo Derani i Felipe Nasr wywalczyli pole position dla ekipy Whelen Engineering Racing. Z drugiego pola zmagania rozpocznie Mazda Motorsports, a z trzeciego Mustang Sampling / JDC-Miller MotorSports.
W LMP2 lepsi od Habsburga i Andersena okazali się jedynie Mikkel Jensen i Ben Keating. W LMP3 najszybsza była ekipa Muehlner Motorsports America, w GTLM Corvette Racing, a w GTD Turner Motorsport.