Rene Rast po zaprezentowaniu fantastycznej formy w drugim wyścigu DTM na Hockenheimring wygrał niedzielną rywalizację i został ostatnim mistrzem DTM korzystającym z aut Class One. Robert Kubica był piętnasty.
Świetny start wyścigu zaliczył Mike Rockenfeller, który awansował na fotel lidera. Nico Muller znalazł się tuż za plecami Rene Rasta. Robert Kubica po starcie wskoczył na jedenaste miejsce w stawce.
The final #DTM2020 race is on! This is how the start went. #Hockenheimring#FeelTheRoar #WeLoveDTM #DTMoments pic.twitter.com/gDZ0nhmWNV
— DTM (@DTM) November 8, 2020
Na trzecim okrążeniu Rene Rast odzyskał pierwsze miejsce. W walce po nawrocie zostawił za sobą Mike’a Rockenfellera. Robert Kubica po pojedynku z Sheldonem van der Linde spadł na czternaste miejsce. Kierowca ORLEN Team został wypchnięty z toru przez rywala, za co Holender otrzymał ostrzeżenie.
Na ósmym okrążeniu na dojeździe do nawrotu na drugie miejsce awansował Nico Muller. Do liderującego Rene Rasta Szwajcar tracił już ponad dwie sekundy. Po jedenastu okrążeniach czołową dwójkę dzieliła sekunda. Robert Kubica wyprzedził Lucasa Auera i awansował na trzynaste miejsce. W walce o piąte miejsce Robin Frijns wyprzedził Jonathana Aberdeina na dwunastym okrążeniu.
Zmiany opon ustawiły klasyfikację
Jako pierwszy do boksów zjechał zamykający stawkę Lucas Auer. Austriak pojawił się w garażu po dwunastym okrążeniu. Robert Kubica spadł na czternaste miejsce po ataku Marco Wittmanna. Wicelider wyścigu Nico Muller zdecydował się na wymianę kół po czternastym okrążeniu. W momencie zjazdu do boksów tracił do lidera 1,5 sekundy. Na tym samym etapie wyścigu na nowy komplet opon zdecydował się Robert Kubica. Zawodnik wspierany przez PKN ORLEN pojawił się na torze przed Lucasem Auerem.
Po piętnastym okrążeniu do boksów zjechali kierowcy z miejsc 3-5: Mike Rockenfeller, Robin Frijns i Jonathan Aberdein. Robert Kubica po ataku Lucasa Auera spadł na koniec stawki. Nico Muller poinformował, że w jego aucie nie działa system push to pass. Okrążenie później w boksach pojawił się wicelider wyścigu Jamie Green. Brytyjczyk powrócił na tor na ósmym miejscu. Po siedemnastym okrążeniu w garażu pojawił się Rene Rast. Lider klasyfikacji sezonu wyjechał za Nico Mullerem. Ferdinand Habsburg za przekroczenie prędkości otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową i wylądował za Robertem Kubicą. Kierowca ORLEN Team po kolejnych pit stopach awansował na dwunaste miejsce.
Jako ostatni po opony zjechał Sheldon van der Linde i czołową piątkę tworzyli Muller, Rast, Rockenfeller, Frijns i Green. Robert Kubica znalazł się na jedenastym miejscu i o punkt w klasyfikacji sezonu walczył z poprzedzającym go Lucasem Auerem. Tuż za Polakiem znajdował się Fabio Scherer. Szwajcar wyprzedził kierowcę ORLEN Team na dwudziestym drugim okrążeniu. Półtorej minuty później przed Kubicą znalazł się również Sheldon van der Linde.
Wspaniała pogoń Rasta
Rene Rast po szaleńczej pogoni, na 23 okrążeniu zbliżył się do Nico Mullera na mniej niż sekundę. Na Parabolice poradził sobie z rywalem i bez problemów powrócił na pierwsze miejsce w wyścigu. Lider klasyfikacji sezonu otrzymał ostrzeżenie za zbyt szybkie dodanie gazu podczas wymiany kół, co sprawiło, że kręciły się w powietrzu. Robert Kubica stracił trzynaste miejsce na rzecz Marco Wittmanna. Czternaście minut przed końcem wyścigu lepszy od Roberta Kubicy okazał się Harrison Newey. Kierowca ORLEN Team spadł na czternaste miejsce.
This is @ReneRastRacing’s pit stop three laps later than his opponent @nico_mueller – and it is under investigation for spinning the wheels while on air jacks. Rast receives a warning.#WeLoveDTM #DTMoments #FeelTheRoar #DTM2020 pic.twitter.com/iFKIPRq33h
— DTM (@DTM) November 8, 2020
Wraz ze zbliżaniem się do mety zmagań Rast powiększał przewagę nad rywalami. Na dziesięć minut przed końcem wyścigu miał ponad pięć sekund przewagi nad Mullerem i około dziesięć sekund zapasu nad Rockenfelelrem, Frijnsem i Greenem. Robert Kubica spadł na piętnaste miejsce po ataku Ferdinanda Habsburga.
Na 30 okrążeniu Green po walce za nawrotem wyprzedził Frijnsa i awansował na czwarte miejsce. Minutę przed końcem Green w nawrocie wyprzedził Rockenfellera i awansował na najniższy stopień podium.
Linię mety jako pierwszy po 37 okrążeniach minął Rene Rast, który był o ponad dziesięć sekundy lepszy od Nico Mullera. Trzeci był Jamie Green, który pokonał Mike’a Rockenfelelra i Robina Frijnsa. Drugą piątkę otworzył Loic Duval, za którym sklasyfikowano najszybszych kierowców BMW: Jonathana Aberdeina, Timo Glocka i Sheldona van der Linde. Robert Kubica zakończył sezon piętnastym miejscem.
W klasyfikacji sezonu Rast wywalczył 353 punkty i pokonał Nico Mullera o 23 punkty. Trzecie miejsce w ostatnim sezonie Class One wywalczył Robin Frijns. Robert Kubica po podium w Zolder, wczorajszym ósmym miejscu i dziesiątej pozycji w Assen został sklasyfikowany na piętnastym miejscu. Wśród zespołów Audi Sport Team ABT Sportsline pokonało Audi Sport Team Rosberg. Wśród producentów Audi zdeklasowało BMW.
Dla Rasta to trzeci mistrzowski tytuł, co pozwala mu na wskoczenie na drugie miejsce w klasyfikacji wszech czasów. Trzy triumfy ma również Klaus Ludwig (1988, 1992, 1994). Niekwestionowanym liderem jest Bernd Schneider z sześcioma mistrzostwami.