Peugeot Sport, które zapowiedziało powrót do rywalizacji w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych, zaprezentowało model 9X8 skonstruowany zgodnie z przepisami nowej klasy hiperaut.
Aerodynamiczna rewolucja
Nowa konstrukcja wygląda bardzo wymyślnie i z pewnością zrobi wrażenie już samym kształtem. Już w pierwszej chwili da się zauważyć nietypowy tył, który ocenił Jean-Marc Finot, szef sportów motorowych w Peugeocie: – Osiągnęliśmy pewien stopień wydajności aerodynamicznej, który pozwalał nam na takie rozwiązanie. Nie pytajcie jednak, jak to zrobiliśmy. Mamy zamiar utrzymać to w tajemnicy tak długo jak to możliwe.
Dyrektor techniczny programu WEC w Peuceocie: Olivier Jansonnie tak oceniał nową konstrukcję: – Nowe przepisy LMH zostały opracowane, by wyrównać znaczenie konwencjonalnych systemów zwiększających osiągi. Większa elastyczność w kwestii aerodynamiki, pozwala na radykalne myślenie. Sprzyja to pojawianiu się innowacji i jeszcze większego wkładu zespołu projektowego.
– Inżynierowie i projektanci Peugeota skutecznie wykorzystali okazję i zerwali z narzuconymi normami, by stworzyć hiperauto nowego gatunku – dodał.
9X8 nie wzięło się z przypadku
Również nazwa 9X8 nie jest dziełem przypadku. „9” w nawiązaniu do swoich poprzedników oznacza samochód prototypowy. Litera „X” ma symbolizować napęd na wszystkie koła. Przód będzie napędzany jednostką hybrydową. „8” ma przypominać o obecnych samochodach drogowych marki, które w obecnych wydaniach również mają ją w nazwie.
Konstrukcja będzie napędzana 2,6-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem i agregatem 200 kW na przednią oś. Kierowcami marki od lutego są Paul di Resta, Jean-Eric Vergne i Kevin Magnussen. Sześcioosobowy skład uzupełnili Loix Duval, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes. Rezerwowym jest James Rossiter.
Engineered to race, designed to fight. Introducing #Peugeot9X8, the ultimate expression of Neo-Performance. #Hypercar @FIAWEC @24heuresdumans pic.twitter.com/8BHI16yQCj
— Peugeot Sport (@peugeotsport) July 6, 2021