To dzieje się codziennie. Absolutnie nie możesz tego robić, twój Diesel tego nie wytrzyma!

To dzieje się codziennie. Absolutnie nie możesz tego robić, twój Diesel tego nie wytrzyma!

kierownica hamowanie

Podaj dalej

Każdemu z was kiedyś to się przytrafiło… a jeśli nie, to dopiero się przytrafi, przynajmniej tak mówi statystyka. Jakie są skutki popełnienia tego błędu? Benzyniak będzie OK, ale twój Diesel może tego nie uciągnąć.

O czym mowa? A no mowa o sytuacji, w której zatankujecie do swojego samochodu nieodpowiedni rodzaj paliwa. W przypadku benzyny? No cóż – Diesel zazwyczaj ma inną końcówkę, więc nie powinien wejść do baku benzyniaka. Ale nawet kiedy już zatankujemy oleju, najgorsze co może się stać to uszkodzenie katalizatora, czy sondy lambda. Podsumowując – koszty nie przekroczą raczej 2 tysięcy złotych. Czasami skończy się tylko na tym, że po prostu samochód będzie miał gorsze osiągi i będzie przerywał, jeśli wlejemy tego oleju niewiele.

diesel

Ale gorzej będzie, kiedy do benzyniaka wlejemy Diesel. Olej nie napędza tylko silnika, ale też odpowiada za smarowanie pompy ciśnieniowej, czy wtryskiwaczy. Jeśli w tym obiegu pojawi się benzyna, może być katastrofa. Może dojść do zatarcia różnych elementów, a naprawa i nowe pompy, czy wtryskiwacze to często rachunek rzędu nastu tysięcy złotych. Zdarza się, że w takim przypadku rozsądniejszy jest zakup nowego auta, niż naprawa starego.

Co zrobić, kiedy zatankujecie złego paliwa? Od razu kiedy się zorientujesz, wyłącz silnik. Jeśli zdasz sobie z tego sprawę na stacji paliw, powiadom obsługę – często są tam sprzęty do odpompowania paliwa. W przeciwnym wypadku należy wezwać lawetę i przewieźć auto do mechanika, aby ten wyczyścił układy i filtry. Oczywiście jest też „staropolska” metoda, z wężykiem i pociągnięciem do siebie. Ach… ten posmak paliwa w ustach. Niektórzy się śmieją, że dopóki w taki sposób nie pociągniesz paliwa, nie nauczysz się, że trzeba na stacji uważać.

Nie mówimy wcale o jakichś rzadkich przypadkach. Według badań w samych Niemczech rocznie 20 tysięcy kierowców tankuje do baku złe paliwo. Należy założyć, że w naszym kraju ta liczba wcale nie jest mniejsza.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News