Volvo stworzyło i spopularyzowało uterenowione kombi. Najnowsza wersja V90 Cross Country ma umocnić pozycję marki w tym segmencie. Auta te nadają się nie tylko do jazdy na asfalcie, ale również na bardziej wymagających nawierzchniach. Nowy pojazd jest już czwartą generacją modelu V90.
Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Pierwszy samochód z serii Cross Country ukazał się 20 lat temu. Miał on wszystkie atuty kombi, a jednocześnie dobrze radził sobie z dziurawymi lub nieutwardzonymi drogami. Dziś tego typu pojazdy ma większość producentów segmentu premium. Łączą one komfort jazdy z wytrzymałą konstrukcją.
Volvo niedługo dopisze kolejny rozdział do tej liczącej 20 lat historii aut serii Cross Country. W połowie września pokazany zostanie najnowszy model V90 Cross Country, który ma zawierać w sobie wszystkie najlepsze cechy swoich poprzedników.
Serię modeli Cross Country zapoczątkował model V70 XC. Był on alternatywą dla typowych przednionapędowych aut oraz dla wysokich SUV-ów. Ten model rozpoczął modę na miejskie samochody uterenowione, które od czasu jego prezentacji stały się bardzo popularne. To Volvo równie dobrze prowadziło się na asfalcie jak i na drogach nieutwardzonych. Było komfortowe i funkcjonalne. V70 XC odniosło spory sukces, szczególnym powodzeniem cieszyło się w Stanach Zjednoczonych.
W 2000 roku V70 XC zyskało bardziej agresywny wygląd i znacznie większy prześwit nadwozia. Dwa lata później, gdy debiutowała pierwsza generacja XC90, uterenowione kombi dostało lepszy system napędu na cztery koła. Zmieniono także nazwę modelu na XC70. Kolejna wersja Volvo Cross Country zadebiutowała 2007 roku. Była bardziej luksusowa od swoich poprzedników. Także i ten model trafił w gusta amerykańskich klientów. Połowa produkcji tego modelu znalazła nabywców właśnie za oceanem.
W 2014 roku do promocji modelu zaangażowano piłkarza najwyższej światowej klasy – Zlatana Ibrahimovicia. Szwed grał już między innymi w Mediolanie, Turynie, Barcelonie czy Paryżu. Dzięki jego rozpoznawalności sprzedaż modelu XC70 bardzo wzrosła w ostatnich latach produkcji tego modelu.