Kiedy tańszy nie zawsze znaczy gorszy. Konfrontacja Mustanga z Porsche 911 GT3 RS

Kiedy tańszy nie zawsze znaczy gorszy. Konfrontacja Mustanga z Porsche 911 GT3 RS

2020-ford-mustang-shelby-gt500-first-drive

Podaj dalej

Porsche 911 GT3 RS to aktualnie jeden z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów – szczególnie na torze wyścigowym.

Blisko dwa lata temu pokonał tor Nurburgring w zadziwiającej 6: 56,4 minuty. To szybciej niż Porsche 918 Spyder. Auto do najtańszych nie należy, ponieważ kosztuje ponad 700 tysięcy złotych.

Na pewno zmierzenie się z nowym, blisko o połowę tańszym Fordem Mustang Shelby GT500 powinno być rozstrzygnięte jeszcze zanim postaramy się to sprawdzić faktycznie. Nie tak szybko.

 

Aby przekonać się, jak jak Ford Mustang Shelby wypadnie w tym teście, dziennikarz Jason Cammisa i doświadczony kierowca Randy Pobst zabrali oba samochody na tor Chuckwalla Valley Raceway, a następnie każdemu z nich zmierzyli czas przejazdu.

Oba okrążenia ustalone przez duet obejmowały starty w locie. Dzięki prawie 250-konnej przewadze (770 KM) Shelby GT500, przecina linię mety przy prędkości 189 km/h w porównaniu do prędkości 180 km/h jaką na mecie osiągnęło Porsche o mocy 520 KM.

Pierwsza seria zakrętów toru Chuckwalla jest bardzo szybka i faworyzuje Forda, szczególnie dzięki serii krótkich prostych, w których jest w stanie dobrze wykorzystać swoją moc. Widać też, że Mustang pokonuje zakręty bardziej precyzyjnie i przy wyższych prędkościach niż jakikolwiek wcześniej Mustang.

Porsche 911 GT3 RS uzupełnia część swojego deficytu podczas dohamowań oraz na ciaśniejszych i bardziej technicznych fragmentach toru. Ostatecznie przecina linię mety w czasie 1: 55,57 w porównaniu do 1: 55.72 Forda. To zaledwie 0,15 sekundy za Porsche.

Nowy Ford Mustang Shelby GT500 to żywy dowód na to, że producent po raz kolejny stworzył coś naprawdę wyjątkowego.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News