Kamery już na mundurach policjantów. Teraz kierowcy muszą mieć się na baczności

Kamery już na mundurach policjantów. Teraz kierowcy muszą mieć się na baczności

policja2

Podaj dalej

Policjanci otrzymają ponad 2000 tzw. kamer nasobnych. Zdały egzamin, gdy były testowane w trzech województwach.

Kamery osobiste zostaną zakupione z funduszy Programu Modernizacji Służb Mundurowych. Program pilotażowy kamer nasobnych dla policjantów trwał od grudnia 2017 roku. Testowano go w trzech województwach: mazowieckim, dolnośląskim i podlaskim. Na potrzeby programu kupiono 180 kamer wraz z niezbędnym wyposażeniem. Korzystali z niego policjanci ruchu drogowego, a także patroli interwencyjnych.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ma nadzieję, że dzięki możliwości rejestracji działań znacząco zmniejszy się poziom wątpliwości dotyczących pracy policjantów, a działania mundurowych staną się bardziej transparentne. Co raczej nie dziwi, podczas trwania programu testowego, zanotowano mniej skarg na interwencje funkcjonariuszy, a na dolnym śląsku nie było ich wcale.

Helena Michalak – Zastępca Komendanta Głównego Policji: Kamery mogą pracować w trybie ciągłym do 10 godzin. Będą przekazywać obraz i dźwięk w systemie szyfrowanym. (…) Moment rejestracji zdarzenia będzie pozwalał na identyfikację funkcjonariusza, który ją obsługuje, będzie również pozwalał na ustalenie daty i godziny interwencji.

System kamer na mundurach policjantów uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję funkcjonariusza w długość nagrania i jego datę. Policjant po zakończeniu interwencji, poprzez włączenie i wstawienie kamery do bazy dokującej, będzie archiwizował te dane, ale nie będzie miał możliwości jakiejkolwiek ingerencji ani w datę, ani w długość tego nagrania.

Policjanci wyposażeni w kamery nasobne podejmując interwencje będą zobowiązani do każdorazowego rejestrowania jej – uprzedzając wcześniej, że taka czynność jest prowadzona.

W programie modernizacji policji na system kamer zagwarantowano kwotę 6 mln zł.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News