Powstał na bazie klasycznej terenówki Wranglera Rubicon. Jednak oprócz walorów terenowych ma oferować przede wszystkim duże możliwości transportowe.
Jeep Gladiator jest pick-upem o nieprzeciętnych rozmiarach. W porównaniu z tradycyjną wersją Wranglera Amerykanie wydłużyli w jego przypadku ramę o dokładnie 78,7, co w konsekwencji daje imponującą długość całej konstrukcji rzędu 518 cm oraz rozstaw osi 348 cm. W tych rozmiarach konstruktorom Jeepa udało się zmieścić podwójną kabinę dla czterech osób i sporą pakę, która zdoła unieść ciężar do 725 kg.
Podobnie jak w Wranglerze mamy możliwość łatwego demontażu paneli dachowych i drzwi bocznych. To czyni z Gladiatora niepowtarzalnego w swojej klasie.
Na tym jednak praktycznych zalet Gladiatora nie koniec. Pick-up może ciągnąć przyczepę z ładunkiem do prawie 3,5 tony. Do tego afiszuje się solidnymi parametrami, które pozwolą mu spokojnie pokonywać wymagające tereny – prześwit 282 mm, kąt natarcia 43,6 stopnia, a kąt zejścia 26. Brodzić może do ponad 76 cm.
Dźwiganie i przeprawianie nieutwardzonych szlaków umożliwia benzynowe V6 o pojemności 3,6 l. o mocy 288 KM i 352 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ale w ofercie Jeepa jest także Diesel – 3,0 l., 263 Km i aż 599 Nm.