BMW M3 i M4 to prawdziwie imponujące maszyny. Ale dla tych, którzy chcą czegoś jeszcze więcej, BMW z przyjemnością dostarcza części Performance. Jedną z nich wywołującą największą ekscytację jest układ wydechowy. Rury na końcu wydechu dumnie tłuką się wybrzmiewając muzykę dla ucha.
Zestaw BMW M Performance daje radę
Choć niektóre filmy przedstawiające wydech M Performance pojawiły się już wcześniej na YouTube, do tej pory nie mieliśmy tak jasnego obrazu i czystego dźwięku.
Poniższy film z kanału BMW Blog pokazuje nawet dla porównania „zwykły” samochód M z filtrem cząstek stałych. Choć standardowy wydech nie brzmi źle, z pewnością brakuje mu agresywnego basu charakterystycznego dla wydechu Performance.
Rury wydechowe w tym przypadku wykonane są z tytany, co zmniejsza wagę układu o ponad 4 kilogramy.
Jaka moc w M3 i M4?
Dźwięk z kolei pochodzi z 6-cylindrowego rzędowego silnika S58 montowanego w M3 i M4. Jednostka generuje 473 KM w standardowym dostrojeniu i 503 KM w wersji Competition. BMW oferuje do swoich samochodów 8-stopniowy automat lub, co ciekawe, 6-biegowy manual.
Oprócz układu wydechowego Performance BMW oferuje także tylne skrzydło z włókna węglowego i unikalne felgi w rozmiarach 19, 20 i 21 cali. Te same koła mogą być wykończone w kolorach Jet Black, Frozen Gunmetal Grey lub Frozen Gold.
Dostępne są również hamulce węglowo-ceramiczne, regulowane cewki i inne części z włókna węglowego.