Hiszpańska marka udostępnia w Polsce interaktywną platformę łączącą funkcję showroomu z miejscem e-spotkań. Osoby zainteresowane aktualnymi modelami Seata mogą wziąć udział w prezentacjach aut oraz na żywo zadać pytania. Wirtualny Salon odpowiada na nowe, coraz dynamiczniej kształtujące się potrzeby miłośników motoryzacji, które szczególnie uwidoczniły się online. Platforma dostępna jest na stronie internetowej SEAT.pl.
Według badania Gemius polskiego rynku e-commerce już w 2019 roku prawie co piąta osoba planująca zakup auta kupiłaby je wcześniej, gdyby mogła dokonać zakupu online. Większość z nich wolałaby też móc przeprowadzić proces decyzyjny bez konieczności wychodzenia z domu. Sytuacja społecznej izolacji znacznie przyspieszyła te trendy.
Nowy Seat Leon już w Polsce
Uruchomienie Wirtualnego Salonu stało się okazją do szerszego przedstawienia nowej generacji bestsellerowego Leona. Podczas e-spotkań uczestnicy za pomocą chatu mogą na żywo zadawać pytania odnośnie modelu. Eksperci marki na życzenie prezentują detale wnętrza i karoserii Leona oraz wprowadzone innowacje technologiczne.
Jakub Góralczyk, PR Manager Seat Polska: – To rozwiązanie pozwoliło nam w bezpieczny sposób przybliżyć najnowszy model publiczności. Dzięki Wirtualnemu Salonowi zapewniamy fanom marki stały dostęp do aktualności bez konieczności wychodzenia z domu, co jest szczególnie doceniane w obecnej sytuacji. Mamy świadomość, że nawet po oficjalnym zdjęciu restrykcji wielu ludzi będzie wolało ograniczyć wyjścia. Nasz projekt odpowiada na tę potrzebę. W Wirtualnym Salonie można dostrzec potrzebę ciągłej innowacji, która od 70 lat wpisuje się DNA SEAT-a.
Pierwszy Seat zamówiony online
Polscy konsumenci coraz chętniej zamawiają w Internecie. Digitalizacji ulega również rynek fabrycznie nowych samochodów, których zakup wymagał dotychczas bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem marki. Nowy etap dla branży motoryzacyjnej w Polsce potwierdza ostatnie ogłoszenie Seata. W poniedziałek 26 października wydano pierwszy hiszpański samochód zamówiony za pośrednictwem platformy Sales Online. Od połowy września witrynę sklep.seat.pl odwiedziło już ponad 16 tys. użytkowników, co dowodzi rosnącemu zainteresowaniu nowymi możliwościami.
Największym zainteresowaniem na polskiej platformie cieszą się modele Seat Arona i Seat Leon. To właśnie Aronę wybrał Andrzej Głaczyński – pierwszy klient, który odebrał samochód zamówiony za pośrednictwem Sales Online.
– Przed nami wyzwania, które wymuszą połączenie ścieżek offline i online. Tworzenie przyjaznych technologii z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie klientów Seata stanowi dla nas największy priorytet – tłumaczy Katarzyna Dziomdziora, Digital & Customer Experience Manager SEAT-a. – Rozwiązania digitalowe, eliminujące konieczność kolejnych wizyt w punktach, pozwalają klientom na łatwy kontakt z marką. Ponadto gwarantują otrzymanie szybkiej odpowiedzi dostosowanej do indywidualnych potrzeb.
Dziomdziora przekonuje, że pierwszy zamówiony poprzez platformę Sales Online samochód stanowi dowód na potencjał rozwiązania na przyszłość. Strategia Seata zakładająca digitalizację usług będzie konsekwentnie rozwijana.
– Jesteśmy skoncentrowani na tym, aby zapewnić klientowi jak najlepsze doświadczenia z marką w kanałach online – od chwili zaznajomienia się z dostępnymi możliwościami po otrzymanie kluczyków do upragnionego auta. Pierwsze sfinalizowane zamówienie auta to także znak, że polski klient nie ma obaw przed nabyciem wartościowego środka trwałego przez Internet. Koncentruje się raczej na wszystkich korzyściach, jakie wiążą się z takim rozwiązaniem: na oszczędności czasu i bezpieczeństwie, tak istotnych w czasach pandemii. Ogromnie cieszy nas, że klienci obdarzają Seata tak dużym zaufaniem, że są skłonni zamówić nasz samochód bez jazdy próbnej – komentuje Dziomdziora.
Jak działa platforma Sales Online?
Nowa platforma Seata zapewni wgląd w ofertę nowych samochodów z całej Polski dostępnych od ręki. Producent rozbudował intuicyjną wyszukiwarkę pojazdów o opcję wyboru sposobu finansowania, dostosowanego do potrzeb firmy i osób prywatnych. Klienci indywidualni będą mogli skorzystać z unikalnego leasingu konsumenckiego, nieoferowanego w salonach stacjonarnych.
Autorska platforma Seata agreguje samochody oferowane we wszystkich salonach marki na terenie Polski. Pod adresem sklep.SEAT.pl użytkownicy znajdą zaawansowaną wyszukiwarkę, umożliwiającą wyszukanie dostępnych pojazdów z uwzględnieniem m.in. preferowanego typu nadwozia, parametrów silnika czy wyposażenia.
– Uruchamiając Sales Online, oddajemy w ręce klientów z całej Polski nowy, wygodny sposób wyszukiwania i zamawiania fabrycznie nowych samochodów – dodaje Jakub Góralczyk. – Zarazem zależało nam, by na każdym etapie decyzyjnym klienci mieli poczucie wsparcia. Dlatego też rozwinęliśmy wielokanałowy system kontaktu z ekspertami Seata.
Wsparcie specjalistów
Z poziomu platformy klient może skontaktować się poprzez email i telefon z doradcami dedykowanego centrum kontaktowego. Odwiedzający portal dostają również możliwość konsultacji z ekipami salonów Seata, nagrodzonymi w zeszłorocznym Wielkim Teście Salonów m.in. za najwyższy poziom aktywnej rozmowy doradczej z klientem. Producent planuje niebawem wprowadzić także opcję wideorozmowy z poziomu przeglądarki internetowej na komputerze lub urządzeniu mobilnym.